mihaela-soare

Mihaela Soare

Născută în București, este atrasă de dans și muzică încă de mică. Începe studiul dansului cu maeștrii Mitița Dumitrescu și Nicolae Ionescu de la vârsta de 5 ani. Absolventă a Liceului de Coregrafie „Floria Capsali” cu notă maximă – clasa prof. Ana Carianopol, urmează cursurile Academiei de Balet din Colorado, fiind bursieră în ultimul an de liceu. Are șansa de a lucra cu maeștri precum Martin Freedmann, Gabriela Komleva și Gilbert Meyer. Se alătură companiei în anul 2000.

Din 2005 este prim – solistă, abordând roluri diverse cum ar fi: Nikia și Gamzatti în Baiadera, Kitry în Don Quixote, Aurora în Frumoasa din pădurea adormită, Gulnara în Corsarul, Clara în Spărgătorul de nuci, Albă ca Zăpada din baletul cu același titlu, Charpillon în Casanova, Russian Girl în Serenada – Balanchine, Cuplul principal în Vals Fantezie – Balanchine, Petite Mort, Falling Angeles – Jiří Kylián, Classical Symphony – Yuri Possokhov, Helena -The Dream – Sir Frederick Ashton, DSCH – Alexei Ratmansky, Prima Silfida – La Sylphide – H.S.Lovenskiold, Tango Fatal – Eduard Clug, Sophia  Femei – Gheorghe Iancu, Regina- Lacul Lebedelor – G. Iancu, Palladio-Karl Jenkins – Mihai Babușka, Kitty – Anna Karenina – Ioan Tugearu. Lucrează cu Olivier Patey, Diane Cartier, Gilbert Meyer, Gabriela Komleva, Martin Freedman, Laura Graham, Jaroslav Slavisky. De asemenea, a dansat în Simfonia Fantastică – Gigi Căciuleanu, Simfonia patetică – Olivier Patey. A urmat cursuri de perfecționare la Academia Teatro alla Scala în 2012 cu Frederic Olivieri. Este absolventă a Universității Romane de Științe și Arte – specializarea coregrafie.

Repertoriu (roluri și dansuri):

  • Kitty – Anna Karenina (muzica: Piotr Ilici Ceaikovski), coregrafia: Ioan Tugearu
  • Regina / Pas de trois / Lebede mari / Lebede mici / Prietenii lui Beno / Ceardaş – Lacul lebedelor de Piotr Ilici Ceaikovski, coregrafia: Gheorghe Iancu, adaptare după Marius Petipa, Lev Ivanov
  • Sofia – Femei (colaj muzical), coregrafia: Gheorghe Iancu
  • Pas de trois / Lebedele mari – Lacul lebedelor de Piotr Ilici Ceaikovski, coregrafia: Oleg Danovski
  • Zâne / Pietrele prețioase – Frumoasa din padurea adormită de Piotr Ilici Ceaikovski, coregrafia: Alexa Mezincescu
  • Clara / Fulgi / Flori – Spărgătorul de nuci de Piotr Ilici Ceaikovski, coregrafia: Alexa Mezincescu
  • Prietene / Aurora / Fusul – Coppélia de Léo Delibes, coregrafia: Anton Romanovski, Oleg Danovski
  • Gamzatti / D’jampé / Umbre / Pas d’action –Baiadera de Ludwig Minkus, coregrafia: Marius Petipa, adaptarea: Mihai Babușka
  • Prietene – Romeo și Julieta de Serghei Prokofiev, coregrafia: Ioan Tugearu
  • Florăresele – Don Quijote de Ludwig Minkus, coregrafia: Marius Petipa, Alexandr Gorski, adaptarea: Mihai Babușka
  • Charpillon / Maria Morisini – Casanova (colaj muzical), coregrafia: Monica Fotescu Uță
  • Mona / Pas de deux Prietenii – Giselle de Adolphe Ch. Adam, coregrafia: Jean Coralli, Jules Perrot și Marius Petipa, adaptarea: Mihai Babușka
  • Mona – Giselle de Adolphe Ch. Adam, coregrafia: Jean Coralli, Jules Perrot și Marius Petipa, adaptarea: Vasile Marcu
  • Palladio de Karl Jenkins, coregrafia: Mihai Babușka
  • Gulnara / Odalisque / Patru soliste – Corsarul de Adolphe Ch. Adam, coregrafia: Vasili Medvedev, adaptare după Marius Petipa
  • Albă ca Zăpada / Prietenele – Albă ca Zăpada și cei șapte pitici de Cornel Trăilescu, coregrafia: Francisc Valkay
  • Vals fantezie de Mihail Glinka, coregrafia: George Balanchine
  • Kitri / Mercedes – Don Quijote de Ludwig Minkus, coregrafia: Marius Petipa, Alexandr Gorski, adaptarea: Jaroslav Slavický
  • Serenada de Piotr Ilici Ceaikovski, coregrafia: George Balanchine
  • Classical symphony, coregrafia: Yuri Possokhov