Biografie

Pavol Juráš a studiat regia de teatru la Academia de Artele Spectacolului din Bratislava şi regia de operă la Academia de Artele Spectacolului „Janáček” din Brno, unde a obţinut licenţa în interpretare și teoria interpretării. A continuat să studieze regia teatrului muzical la Hochschule für Musik und Theater din Hamburg, Germania, și a fost stagiar la John Neumeier Ballett din Hamburg.

A lucrat ca regizor în teatre din Republica Cehă şi Slovacia, printre care Teatrul Național din Praga, Teatrul Național şi Teatrul Mahen din Brno, unde a creat şi scenografia unor spectacole de operă (Flautul fermecat de W.A. Mozart, Pimpinone de G.Ph. Teleman, Clothes Make the Man de A. Hasse), melodramă (Waterman de Zdeněk Fibich) și dramă (Sarah Bernhardt – Memoir de John Murrell, Masterclass de Terrence McNally, Domnișoara Iulia de August Strindberg, Don Carlo de Friedrich von Schiller, Oldrich şi Bozena de Hrubin).

A realizat o colecție de măști pentru Festivalul Mondial de Teatru de la Brno (2009-2012). La Teatrul Naţional din Brno a semnat regia și scenografia, alături de Martin Dohnal, a trei basme clasice: Frumoasa din Pădurea Adormită de P.I. Ceaikovski (2010), Cenușăreasa pe muzică de Serghei Prokofiev și Jules Massenet (2011, cu care a câștigat premiul pentru Cel mai bun spectacol) și Diavolul și Kate de Antonín Dvořák (2012).

În urma organizării Balului Operei din Brno, la care a asigurat regia și scenografia împreună cu Daniel Dvorák, a primit invitația de a colabora și pentru Balul Operei din Praga şi a făcut parte din echipa de creație alături de artiști internaționali: Jiří Bubeníček, Barbora Kohutková, Nina Poláková, Peter Berger, Veronika Hajnová, Iulia Mahalina, Vasily Medvedev și Elena Vostrotina (2013-2016).

Juráš lucrează ca fotograf și grafician, fiind cunoscut de asemena ca teoretician, jurnalist, critic de operă și balet. Alături de Vasily Medvedev, a realizat scenografia baletelor Oneghin la Teatrul Wielki din Lodz, Polonia (pentru care a primit Premiul Fundației „Pushkin Legacy”), Coppelia de Léo Delibes la Baletul Național din Panama, Dama cu camelii, pe muzica lui Frédéric Chopin, la Baletul Macedonean din Skopje, Corsarul de Adolphe Charles Adam la Teatrul Național Slovac din Bratislava.

În 2016, a semnat sce nografia premierei mondiale Cleopatra la Baletul Macedonean din Skopje. A realizat scenografia baletului Spartacus de Aram Haciaturian la Teatrul Național de Stat din Bratislava (2016) și Teatrul Wielki din Varşovia, în coregrafia lui Kiril Simonov (2017). Tot în 2017, a pus în scenă împreună cu Eno Peci o nouă versiune a spectacolului Petruşka de Igor Stravinski pentru Baletul Operei de Stat din Viena.