Alexandru Nagy este actor, regizor și tenor.

Născut la Cluj în 1990, într-o familie de artiști lirici (tatăl Robert Nagy – tenor și mama Sorina Rus – artist instrumentist – violă).

Începe formarea muzicală prin studiul pianului sub îndrumarea doamnei profesor Elena Dumitrescu.

Din 1996, anii copilăriei și-i petrece în Opera Națională din București, participând la spectacole și repetiții în cadrul Corului de Copii al ONB.

Colaborează de mic cu Televiziunea Română dar și cu alte televiziuni și radiouri ca prezentator sau traducător interpret Engleză-Română în mai multe programe dedicate copiilor.

În perioada liceului fondează Trupa de Teatru de Amatori “ArCa LuI nOe”, cu filiale în Brașov și Cluj-Napoca, alături de care evoluează atât ca actor cât și ca regizor și director artistic, fiind distins cu peste 30 de premii naționale la festivaluri de profil.

Licențiat în Artele Spectacolului – Actorie la UNATC în 2012 (clasa prof. Doru Ana).

Din 2011 este Director Artistic Fondator al Teatrului Independenților Profesioniști.

Master of Arts in Theatre Directing la East 15 Acting School, University of Essex în 2013 (prof. Anthony Clark).

Debutul în operă îl realizează în Mai 2013 cu rolul titular din “Il Barbiere di Siviglia” de Gioachino Rossini la Opera Lyrica Oxford, UK.

Masterand în Canto Clasic la Facultatea de Interpretare Muzicală a UNMB (prof. Silvia Voinea)

Roluri în teatru: O piesă deșănțată, 10 pentru New York, Peretele și Două liniuțe de/regia Lia Bugnar, Konkurs după Alexander Galin, regia Emanuel Pârvu la Teatrul Metropolis. Buzunarul cu pâine de Matei Vișniec, regia Alex. Bogdan și Aeroport de Ștefan Caraman în regie proprie.

Asistent de regie al Maeștrilor: Horațiu Mălăele, Victor Ioan Frunză, Anthony Clark, David Gothard, Mick Davis, Giancarlo del Monaco, Mario de Carlo, Christian Badea.

A regizat în teatru: Sexul femeii ca un câmp de luptă în războiul din Bosnia; Omul pubelă; Cabaretul cuvintelor; Șobolanul rege; În doi; Teatru vag de Matei Vișniec; Tabloul și Jocul de-a măcelul de Eugène Ionesco; Așteptându-l pe Godot de Samuel Beckett; Proștii sub clar de lună de Teodor Mazilu; Malaga de Lukas Bärfuss; Starshitting de Jean-Lorin Sterian; non-stop după Alina Nelega; CASTING colaj de teatru contemporan & Shakespeare; Fapte bune de Sebastian Ungureanu; Ego sum Ovidius de Ana Maria Nistor; Magistrala 5 după Cormac McCarthy; Aeroport, Șase comedii ușoare pentru oameni triști și M&M de Ștefan Caraman; Rosmersholm după Henrik Ibsen; O noapte furtunoasă de Ion Luca Caragiale;

În Septembrie 2013 regizează “Il Tabarro” de Giacomo Puccini și în Noiembrie 2018 opereta “Contesa Maritza” de Emmerich Kàlmàn la Opera Brașov.

Din 2018 este Director Artistic Fondator al Performance Delivery.

În 2018 joacă un rol important (Mitu) în lungmetrajul Moon Hotel Kabul, regia: Anca Damian, premiat pentru “Cea mai bună regie” la Festivalul internațional de Film de la Varșovia.

Nominalizat la Gala Premiilor GOPO 2019 pentru Cel mai bun actor secundar și Mențiunea Specială din cadrul Bursei Alex. Leo Șerban la TIFF 2019.

În 2018 este distins cu Premiul pentru Regie la UNDERCLOUD Festival de Teatru Independent pentru producția din mașină ÎN DOI de Matei Vișniec.

Premiul Președintelui UCIN pentru performanța actoricească din filmul Moon Hotel Kabul.

Între 2018 și 2022 ca asistent de regie al Operei Naționale București lucrează cu regizori, coregrafi și scenografi importanți în reluarea sau realizarea spectacolelor: “Otello” de Giuseppe Verdi (R: Giancarlo del Monaco); “Nabucco” de Giuseppe Verdi (R: Hero Lupescu); “Aida” de Giuseppe Verdi (R: Plamen Kartaloff); “Oedipe” de George Enescu (R: Valentina Carrasco); “Il Trovatore” de Giuseppe Verdi (R: Mario de Carlo); “Hansel și Gretel” de Engelbert Humperdinck (R: Anda Tăbăcaru); “Turandot” de Giacomo Puccini (R: Mario de Carlo); “Carmina Burana” de Carl Orff (Coregrafia: Davide Bombana); “Doamna cu cățelul” de Livia Teodorescu Ciocănea – premiera absolută (R: Alexander Hausvater); “Carmen” de Georges Bizet (R: Marina Emandi Tiron); “Madama Butterfly” de Giacomo Puccini (R: Jean Rânzescu).

În Iunie 2021 debutează în dublă ipostază (tenor și regizor) pe scena Conservatorului din București, cu rolul Rodolfo din “La Bohème” de Giacomo Puccini în cadrul clasei de operă condusă de domnul profesor Daniel Prallea.

În Decembrie 2021 regizează opereta “Sânge Vienez” la Opera Națională Română Iași.

În August 2022 participă, ca tenor, la Cursurile de Măiestrie Artistică – MASTERCLASSES susținute de soprana Mariana Nicolesco la Brăila.

În Septembrie 2022 realizează adaptarea pentru turneu a spectacolului “Rigoletto” de Giuseppe Verdi (R: Stephen Barlow) și “Crai Nou” de Ciprian Porumbescu (R: Răzvan Dincă)

Semnează conceptul regizoral pentru un număr impresionant de Gale și Concerte Extraordinare (Promenada Operei, Gala Inovării, Gala Curții de Conturi, Gala AMR, Hanukah, Ziua Statului Israel, Ziua Națională a României, Gala Orchestrei Medicilor, Iarna spune povești, O noapte la operă, De la Offenbach la Bernstein ș. a.)

În Noiembrie 2022 regizează un spectacol coupè “Povestea Iei” de Dan Dediu (premiera absolută) prezentat de orchestra și baletul Operei Naționale București (coregrafia: Gigi Căciuleanu, scenografia: Viorica Petrovici) pe scena mare a UNESCO – Paris, cu ocazia împlinirii a 160 de ani de diplomație Românească.

Din Noiembrie 2022 este Regizorul Artistic al Operei Naționale București.