LIVIA TEODORESCU-CIOCĂNEA, compozitoare şi pianistă, este profesor universitar doctor la catedra de compoziţie a Universităţii Naţionale de Muzică din Bucuresti, unde predă compoziţie, stilistică și poetică, forme şi analize muzicale. În anul 2017 a primit titlul și poziția onorifică de Adjunct Associate Professor (Research) la Monash University, Melbourne, Australia. În anul 2018 a obținut Certificatul de Abilitare pentru conducere de doctorat acordat de Ministerul Educației.

Creaţia sa cuprinde 77 de lucrări în diferite genuri muzicale (cameral, vocal, simfonic şi concertant) precum: Archimedes Symphony, Ritual pentru fermecarea Aerului sau Déesses de l’Air. A scris baletul în 3 acte Le Rouge et le Noir după Stendhal (premieră la Opera Națională București în 2000, intrat în repertoriul instituției și interpretat între anii 2000-2008) și opera Doamna cu cățelul după Cehov (comandă a UCMR 2015). Lucrările sale au fost interpretate în ţară de Filarmonica G. Enescu, Orchestra Naţională Radio, Orchestra de cameră Radio, Orchestra Operei Naţionale Bucureşti și în străinătate: Estonia, Spania, Italia, Marea Britanie, Franța, Ucraina, Republica Moldova, Danemarca, Ungaria, Germania, Tasmania, Australia, Indonezia, Hong Kong, Japonia și SUA. A fost distinsă cu Premiul G. Enescu al Academiei Române, 5 premii ale UCMR și Ordinul Meritul Cultural în grad de Cavaler.

Muzica sa figurează pe CD-uri publicate de case de discuri internaționale prestigioase precum Toccata Classics – Londra (Livia Teodorescu-Ciocănea – Piano music TOCC0448 și Le Rouge et le Noir TOCC0595) și Move – Australia (Bridges 1&2). În țară, înregistrările sale au fost publicate de Electrecord, Casa Radio, Star Media Music și Eurostar.

A câştigat Endeavour Award 2008 Postdoctoral Research Fellowship, grant de cercetare finanțat de Guvernul Australian, efectuat la Monash University, Melbourne, Australia.

Ca pianistă, a susținut numeroase recitaluri și concerte cu muzică din repertoriul clasic și contemporan precum și recitaluri vocal-instrumentale. A interpretat pentru prima oară în țară lucrările de Messiaen Visions de l’Amen (cu Luminița Berariu) şi Turangalîla Symphony pentru pian solo și Unde Martenot (cu Filarmonica G. Enescu) și a susținut recitaluri cu muzică de Chopin, Liszt, Schubert, Beethoven, Debussy. În 2011 și-a interpretat Concertul nr. 2 Lebenskraft, acompaniată de Filarmonica G. Enescu condusă de Paul Nadler (USA). CD-ul Frédéric Chopin a fost publicat de Electrecord în 2012. În afară de activitatea ei ca solistă sau interpretă de muzică de cameră, a fost artist instrumentist corepetitor la Opera Națională București între anii 1985-2001.

A fost distinsă cu Premiul G. Enescu al Academiei Române, 5 premii ale UCMR și Ordinul Meritul Cultural în grad de Cavaler.
Ca muzicolog, a publicat trei cărți: Timbrul muzical – Strategii de compoziție (Editura muzicală,București, 2004); Tratat de forme și analize muzicale (Editura Muzicală, 2005 și Grafoart, București, 2014); Curente de gândire în muzica secolelor XX și XXI (Editura Muzicală, 2015). A publicat împreună cu dr. Joel Crotty două capitole de carte (Editura Muzicală 2015, 2016) și articolul Examinarea spectrală a arhetipului cântării bizantine (în Journal of the International Society for Orthodox Church Music, vol.1, 1-19, 2014). Articolul său Timbre versus Spectralism a fost publicat de Routledge în Contemporary Music Review, (22/1-2, 2003) iar un articol despre muzica și teoriile lui Anatol Vieru, scris în colaborare cu Joel Crotty, urmează să apară în jurnalul Perspectives of New Music în 2001. O serie de articole au fost prezentate și publicate cu ocazia Simpozionului Internațional de Muzicologie George Enescu (2009, 2011).

Partiturile Liviei Teodorescu-Ciocănea au fost publicate de Editura Muzicală (România), ArsPublica, (Italia) și Hoeflich (Germania). Înregistrările comerciale ale muzicii sale au apărut la casa de discuri Toccata Classics (Marea Britanie), Move Records (Australia) și în România la Electrecord. Pe lângă CD-ul cu muzica sa de pian (2019), Toccata Classics a publicat un al doilea album, de această dată cu o lucrare simfonică: Le Rouge et le Noir – Balet în trei acte după Stendhal, lansat în ianuarie 2021 (TOCC 0595).

LISTA DE LUCRĂRI

1. LISTA COMPLETĂ A LUCRĂRILOR DE COMPOZIȚIE
Numărul total al lucrărilor este de 77, dintre care 51 (*) au fost achiziționate de Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor din România și de Ministerul Culturii.

1. 2020 – ERITREAN RING – for String Orchestra, 9’
2. 2020 – GOLDEN SPIRALS – Dacian Gold Bracelets, 6’
3. 2020 – VIVA BEETHOVEN – pentru pian solo 6’
4. 2019 – VELVET GARDEN – for viola solo and electronics, 12’
5. 2019 – MOEBIUS LOOP* – Trio for Flute, Clarinet Bb and Piano, 14’
6. 2019 – CONCERTINO BUFFO – for piano and orchestra, 15’
7. 2019 – PRAYER OF QUEEN MARY FOR THE DEAD – for mezzo-soprano, violin, organ and choir, 7’
8. 2019 – ENTANGLEMENT* – trio pentru Corn, Trombon si Violă, 12’
9. 2018 – CÂMPURI DE MACI* (POPPY FIELDS) Oratoriu pentru soliști, cor și orchestră 45’
10. 2018 – APHRODITE – pentru pian solo, 8’
11. 2018 – NAMAGIRI* – Trio pentru Corn, Vioară și Pian, 15’
12. 2017 – String Quartet INFLORIBUS* – 21’
13. 2017 – L’ISOLEMENT* – for two sopranos and piano (two players), 15’
14. 2017 – MAGNA MATER – CYBELE* (pentru două piane) – 17’
15. 2016 – BRISEIS (Achile’s slave lover) – pentru pian solo – 8’
16. 2016 – MYSTERIUM TREMENDUM II* – Cantată pentru mezzosoprană și orchestră 19’ 4 părți: 1. The Heruvic; 2. The Gospel of Mathew; 3. Dies Irae; 4. Recordare
17. 2016 – ENCELADUS (Geysers on icy moon) – pentru pian solo, 6’
18. 2016 – VESPERS – mixt choir and solo Baritone, 6’
19. 2012-2015 – Opera DOAMNA CU CĂȚELUL*, 3 acte, 156’, după Cehov (comandă UCMR)
20. 2013 – CALYPSO* – Fantasy for piano solo, 8’
21. 2013 – LEBENSKRAFT – Piano concerto nr. 2 – two piano arrangement, 30’
22. 2013 – NOCTURNIANA – fantasy for 2 pianos on Chopin Nocturne, 11’
23. 2012 – DÉESSES de L’AIR* – Concerto for Flute(s) and Flutes Orchestra, 18’
24. 2011 – ÎNTOMNARE-N LIED* – lied, poem by Nicolae Coman
25. 2011 – EKIDNA – piece for oboe solo.
26. 2011- ARCHAEOPTERIX* (URVOGEL)– Trio for Flute, Percussion and Piano
27. 2011 – ARCHIMEDES SYMPHONY*–revised 2017: 4 parts Symphony for full orchestra and organ, (1. The Assault of Syracusa; 2. Noli tangere circulos meos; The burning
mirrors of Archimedes; Elegia (The Sphere and the Cylinder). 2017 – revised version
28. 2010 – ENDEAVOUR BELLS II – Trio for Flute, percussion and piano.
29. 2010 – …AND BRUTUS IS AN HONNOURABLE MAN! Mark Anthony’s speech from Iulius Caesar play by Shakespeare * – for 7 Saxophones (one player) and ensemble
30. 2010 – NOCTURNIANA – fantasy for 3 pianos on Chopin Nocturne Db (comandă
a Institutul Cultural Polonez)
31. 2009 – TOAMNA* – lied, poem by Nicolae Coman.
32. 2008 – ENDEAVOUR BELLS* – piano fantasy, 9’
33. 2009 – ENDEAVOUR BELLS I – for piano and tape, 11’
34. 2008 – POLYSPECTRALIA* –Trio for Clarinet, Violin and Piano, 14 minutes
35. 2008 – LEBENSKRAFT* – Piano Concerto nr.2 (first version); 2011-revised version
36. 2007 – S’AMOR NON E…* Lied for voice and piano, on Petrarca Sonetto 132
37. 2007 – PREGHIERA ECUMENICA di Papa Giovanni Paolo II* – for sinfonieta
38. 2007 – MYSTERIUM TREMENDUM – for voice and ensemble, 15’ comandă MCC
39. 2007 – LE ROUGE ST LE NOIR – 1st Ballet Suite
40. 2005 – PRUNC LUMINOS* – cor mixt a cappella
41. 2005 – STRINGS OF LIGHT* – for 4 guitars
42. 2005 – ROMULUS AND REMUS* Trio for 2 violins and piano
43. 2004 – CHANSON D”AUTOMNE* – lied, poem by Verlaine
44. 2003 – TABALUGA TANGO -The little Dragon for 8 Bassoons, Accordion and Piano
45. 2003 – CLARIVIOLA* – for clarinet and viola
46. 2002 – AUTOMN* – Lied (Rilke)
47. 2002 – AUTOMN GOSPELS* – Lied (Nichita Stanescu)
48. 2002 – NEVER AUTOMN…* – Lied (Tudor Arghezi)
49. 2002 – ORATIO SANCTAE BRIGITTAE* – mixt choir
50. 2002 – LA MEMOIR DU MIROIR – for 5 bassoons and percussion
51. 2001 – THE MISSING TIME* – septet
52. 1999 – 2000 – LE ROUGE ET LE NOIR* (The Red and the Black)- BALLET in 3 acts after Stendhal, 93′
53. 1998 – RITE FOR ENCHANTING THE AIR* – Flute(s) Concerto, 29′,
54. 1996 /1997 D’AMORE* – Concerto for Oboe, 20′,
55. 1996 CARAION* – 3 LIEDS for Mezzo, Clarinet and Piano, 12′
56. 1996 NIBBLY- for Oboe solo, 8′
57. 1995 – IN ALTER MODUS* – Trio for Flute, Oboe and Bassoon
58. 1994 – TENTAZIONE* – Trio for clarinet, violin and piano, 9′
59. 1993 – CARON’s BOAT* – SEPTET, 15′
60. 1992 / revised in 1996 THE ANNUNCIATION* – Cantata for bass, soprano, string
orchestra and 4 horns, 22′
61. 1991 – METAVALS* – Cantata for 2 pianos and children choir, 10′
62. 1990 – VERB AND FLAME* – String Quartet, 12′
63. 1989 – 1st CONCERTO for PIANOFORTE and ORCHESTRA nr. 1*, 20′
64. 1989 – 3 LIEDS* for mezzo-soprano and piano – lyrics by Mihai Eminescu, 9′
65. 1989 – BERCEUSE* – Choir a cappella – lyrics by Iulia Hasdeu
66. 1989 – LISETTE* – Choir a cappella – lyrics by Iulia Hasdeu
67. 1985 – VISELE COPILĂRIEI* – 12′, Cantata pentru cor de copii si grup instrumental pe versuri de Valentin Petculescu (varianta originală „BELLA NAVE” pe versuri de Gianni Rodari).
68. 1984 – DOINA* – Cor a cappella – lyrics by Nichita Stănescu
69. 1988 – MIXOLIDIANA & LOCRIANA* – 2 pieces for flute,violin, cello and bassoon,
70. 1988 – MUZICĂ DE TEATRU: MIZANTROPUL de Mollière, comandă a Teatrului L. S. BULANDRA
71. 1987 – MUZICĂ DE TEATRU: TARTUFFE* – de Mollière, comandă a Studioului de teatru Cassandra, IATC.
72. 1987 – CONTEMPLATION OF THE SONG* – Chamber Concerto for mezzo-soprano andensemble – lyrics by Nichita Stãnescu, 14′
73. 1986 – SONATINA BUFFA* for Piano Duet/Four Hands – Homage to Charlie Chaplin, 10’
74. 1985 – SONATINA* for piano solo 2 Parts
75. 1984 – ADORATION OF THE TREE* (Pomule, copacule) choir a cappella, lyrics by Nichita Stănescu
76. 1981 – SONATA FOR TWO PIANOS* 18′
77. 1979 – PIANO SONATA* 15′

 

2. PARTITURI PUBLICATE ÎN STRĂINĂTATE ȘI ÎN ȚARĂ

1. 2020 – POPPY FIELDS – Câmpuri de maci – Oratorio in memory of the soldiers who died during the First World War – Musikproduktion Hoeflich, Munchen, GERMANY – Repertoire Explorer.
2. 2017 – SIMFONIA ARCHIMEDES – Editura muzicală
3. 2015 – ORATIO SANCTAE BRIGITTAE – ArsPublica, ITALIA
4. 2013 – AUTOMN GOSPELS – for soprano / tenor and piano, publicată de CIMRO –
Centrul de informare muzicală UNMB.
5. 2011 – EKIDNA – piece for Oboe solo, in Romanian Contemporary Works for wind
instruments, Editura Glissando UNMB vol.1.
6. 2006 – ORATIONES ALIQUOT SANCTAE BRIGGITAE – Mixt Choir a cappella,
University of Oradea Press
7. 2004 – 3 LIEDS (AUTOMN GOSPELS, AUTOMN AND NEVER AUTOMN) – Leyerle Publications, USA.
8. 2003 – NICIODATĂ TOAMNA… 3 lieduri pentru voce și pian, Editura Glissando a
Universităţii Naţionale de Muzică, Bucureşti, ISBN: 973-86648-1-0
9. 2002 – IN ALTER MODUS – Trio for flute, oboe and bassoon, Editura Muzicală UCMR, Bucureşti, ISBN – 973-42-0309-6
10. 2000 – MELANCOLIE și ODĂ ÎN METRU ANTIC, în colecția Lieduri de compozitori români, vol. I, Editura Fundaţiei România de Mâine a Universităţii Spiru Haret, Bucureşti, ISBN: 973-582-194-X
11. 2000 – SONATINA PENTRU PIAN, second edition, Editura Fundaţiei România de Mâine a Universităţii Spiru Haret, ISBN: 973-582-209-1
12. 1991- SONATINA BUFFA for Piano Duet / Four Hands – Homage to Charlie Chaplin, Editura UCMR
13. 1994 – SONATINA PENTRU PIAN in Sonatine for piano by Romanian composers vol.II, Editura Fundaţiei România de Mâine a Universităţii Spiru Haret
14. 1986 – BELLA NAVE – Cantata for Children Choir and ensemble based on a poem by
Gianni Rodari, UCMR Music Publ. House, Bucharest

 

3. CD-uri publicate în străinătate (3) și în țară (8)

1. 2021 – LIVIA TEODORESCU-CIOCĂNEA: Le Rouge et le Noir – Ballet in three acts, CD publicat de TOCCATA CLASSICS – London, Catalogue No: TOCC 0595.

2. 2019 – LIVIA TEODORESCU-CIOCĂNEA: PIANO MUSIC, CD publicat de TOCCATA CLASSICS – London, Catalogue No: TOCC0448, 70 minutes (comercial CD), https://toccataclassics.com/product/livia-teodorescu-ciocanea-piano/

3. 2019 – Cortège des Nymphes – Violetta Ștefănescu – Integrale des oevres pour piano de Livia Teodorescu-Ciocănea, EUROSTAR, E 1047

4. 2018 – L’ISOLEMENT – vocal poem for 2 sopranos and piano duet, în Antologia muzicii vocale, publicat de UCMR.

5. 2016 – MYSTERIUM TREMENDUM II – cantată pentru mezzo-soprană și orchestră, CD SIMN 2016, CD 1, publicat de UCMR.

6. 2015 – S’AMOR NON È… lied pe versuri de Petrarca, interpreți Claudia Codreanu (mezzosoprană) și Diana Vodă-Nuțeanu (pian), SIMN – Săptămâna internațională a muzicii noi – 2015, CD 2.

7. 2014 – ORATIONES ALIQUOT SANCTAE BRIGITTAE – cor mixt a cappella, 6’26’’, în Cdul: SIMN – 2014 Muzică vocal instrumentală și corală, Corul de cameră Preludiu dirijor Gabriel Marica. Producător UCMR – 2014, coproducător Societatea Română de Radiodifuziune, Lic. UCMR-ADA: R14AF223010262.

8. 2012 – ”EVANGHELIILE TOAMNEI” lied pentru soprană și pian, în “ANTOLOGIA MUZICII ROMÂNEȘTI. LIEDURI” CD 13, catalogue number 26, publicată de UCMR. Interpreți: Bianca Manoleanu (soprană) și Remus Manoleanu (pian).

9. 2012 – ”Frédéric Chopin” – LIVIA TEODORESCU-CIOCĂNEA – pian (Recital Chopin: 2 Nocturne, 7 Valsuri, 4 Balade), publicat de ELECTRECORD, EDC 1092 (CD comercial)

10. 2010 “ENDEAVOUR BELLS” – Fantasy for piano solo, 9’ – Tamara Smolyar (piano) – Bridges volume 2, music by Czeck and Romanian composers – published by Move AUSTRALIA, Catalogue number: MD 3342 (Move este cea mai veche și importantă Casă de discuri de muzică clasică din Australia)
http://www.move.com.au/artist/livia-teodorescu-ciocanea

11. 2007 – THE ANNUNCIATION – Cantata for Bass, Soprano, 4 horns and strings, „Romanian Music Today” 2 –Soloists: Pompei Hărăşteanu, Mariana Colpoş, Radio Chamber Orchestra Bucharest, conductor Cristian Brancusi, published by Star Media Music, catalogue number: 044.

12. 2006 – LE ROUGE ET LE NOIR (double CD), 94 minutes, Ballet in 3 acts after Stendhal, Bucharest National Opera Orchestra and Choir, conductor Răsvan Cernat, CD 1-2, published by Electrecord Romania, catalog numbers: EDC 690; EDC 691 (CD comercial)

13. 2003 – TENTAZIONE – Trio for clarinet, violin and piano, 9′ on Bridges volume 1 – music by Australian, Korean and Romanian composers, published by Move AUSTRALIA, Catalogue number: MD 3281, produced by Monash University, Faculty of Arts, comercial CD.

14. 2000 – RITE FOR ENCHANTING THE AIR, 29’- soloist Pierre-Yves Artaud, conductor Barrie Webb, The University of Huddersfield Symphonic Orchestra, UK, in „ROMANIAN SYMPHONIC WORKS ANTHOLOGY” (5) – published by UCMR & Editura Casa Radio, catalog number: 008

 

4. CĂRȚI ȘI CAPITOLE DIN CĂRȚI

1. 2019 – Capitolul: O examinare spectrală a arhetipului cântării bizantine, autori Livia Teodorescu-Ciocănea și Joel Crotty în volumul ”Muzica în spațiul liturgic. Interferențe culturale” Editori: Alexandru Ioniță și Teresa Leonhard; Presa Universitară Clujeană, 2019, ISBN 978-606-37-0647-9, clasificata CNCS categoria B.

2. 2016 – Livia Teodorescu-Ciocănea, Joel Crotty, Capitolul: „Simfonia a V-a de Anatol Vieru: o estetică eminesciană și numerele prime”, cuprins şi publicat în volumul Repere în muzica românească: Anatol Vieru, Cristina Rădulescu-Pașcu și Dorel Pașcu-Rădulescu, Editor: Olguța Lupu, Editura Muzicală, ISMN 979-0-707656-98-3, ISBN 978-973-42-0966, 2016.

3. 2015 – Livia Teodorescu-Ciocănea, Joel Crotty, Capitolul: “Ştefan Niculescu: modernism târziu şi matricea compoziţională extinsă în POMENIRE – Un Recviem Românesc’’ cuprins și publicat în volumul Ştefan Niculescu: portret în eterofonie. Editori: Olguța Lupu și Florinela Popa, Editura Muzicală, ISMN 979-0-707656, ISBN 978-973-42-0892-0, 2015.

4. 2015 – Livia Teodorescu-Ciocănea, Curente de gândire muzicală în secolele XX şi XXI, Editura Muzicală, București, ISMN 979-0-707656-28-0, ISBN 978-973-42-0897-5.

5. 2014 – Livia Teodorescu-Ciocănea, Tratat de Forme şi Analize muzicale, Editura GRAFOART, ISBN 978-606-8486-70-3 – republicare.

6. 2005 – TRATAT DE FORME ȘI ANALIZE MUZICALE ( FORMS AND ANALYSIS TREATISE) – Editura Muzicală Bucharest, ISBN 973-42-0396-7, 335 pag., tiraj de 500 exemplare, finanțat de Ministerul Educației Naționale
http://www.librariaeminescu.ro/isbn/973-42-0396-7/www.teasteptaminlibrarie.ro
Referenți: prof. univ. dr. Dan Voiculescu și prof. univ. dr. Octavian Nemescu (recenzii pe coperta 4). Lucrarea a fost distinsă cu PREMIUL UNIUNII COMPOZITORILOR ȘI MUZICOLOGILOR (2007). 2014 – Lucrarea a fost republicată de Editura GRAFOART
http://www.librariamuzicala.ro/teorie-muzicala/tratate/l-teodorescu-ciocanea—tratat-de-forme-si-analize-muzicale.html

7. 2004 – TIMBRUL MUZICAL – Strategii de Compoziție (MUSICAL TIMBRE – Composition Strategies) – Editura Muzicală, Bucharest, ISBN 973-42-0344-4, 188 pag., tiraj de 300 exemplare. Referent acad. Prof. univ. dr. Cornel Țăranu.
http://www.librariaeminescu.ro/isbn/973-42-0344-4/www.teasteptaminlibrarie.ro

 

5. ARTICOLE/STUDII IN EXTENSO PUBLICATE ÎN REVISTE DIN FLUXUL ȘTIINȚIFIC INTERNAȚIONAL

1. 2020 Time metaphor and prime numbers in Anatol Vieru’s Symphony No. 5, articol in print, în Perspectives of New Music, USA, Washington Seatle, vol. 58 (Scopus)

2. 2003 Timbre versus Spectralism, articol în Contemporary Music Review
Vol.22, Nos.1+2, pp. 87-104, Routledge – Taylor & Francis Ltd, UK – ISSN Print 0749-4467, ISSN online1477-2256, Publisher: Routledge – Taylor & Francis Ltd, LONDON, UK (Editor: Christopher Fox, UK); (Scopus)
http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/0749446032000134751, http:// www.tandf.co.uk/journals

3. 2014 Spectral examination of Byzantine Chant Archetype – Journal of the International Society for Orthodox Church Music – cu Joel Crotty. Finland (online peer-reviewed journal), ISSN 2342-125 (http://www.isocm.com)

 

6. PUBLICAȚII IN EXTENSO APĂRUTE ÎN LUCRĂRI ALE PRINCIPALELOR CONFERINȚE INTERNAȚIONALE DE SPECIALITATE

1. 2011 Structures of Ison type in Enesco’s music – în „George Enescu International Musicology Symposium”, pp. 265-283, Editura muzicală, Bucharest (CNCSIS recognised), ISSN 2247-7256

2. 2009 The complexity of the structural levels in Enesco’s musical language- în ‚George Enescu International Musicology Symposium”, pp. 147-159, English, Editura muzicala, Bucharest (CNCSIS recognized), ISSN 2066-7256.

7. ALTE CONTRIBUȚII ȘTIINȚIFICE SAU REALIZĂRI DIN DOMENIUL CREAȚIEI ARTISTICE

 

ARTICOLE ÎN REVISTE NAȚIONALE

1. 2002 TIMBRUL ŞI FORMA MUZICALĂ – Evoluţia funcţionalităţii timbrului muzical în raport cu evoluţia formei –15 pagini apărută în revista Muzica, editura UCMR, 1 / 2002; pag. 33-49

INTERVIURI DE SPECIALITATE ÎN REVISTE NAȚIONALE ȘI INTERNAȚIONALE

2. 2020 Interviu de specialitate în Fanfare – The Magazine for Serious record Collectors, May / June 2020, USA, New Jersey, titlu: The Plunge into the Sound Abyss with Livia Teodorescu-Ciocănea by Robert Schulslaper, pag. 150-162, North American Distributor, Naxos of America.

3. 2018 Interviu de specialitate în Revista MUZICA Nr. 5 / 2018, titlu: De vorbă cu Livia Teodorescu-Ciocănea de Andra Apostol, pag. 4-18, Editura Muzicala.

 

CONFERINȚE ȘI SEMINARII SUSȚINUTE PUBLIC ÎN ȚARĂ ȘI ÎN
STRĂINĂTATE

1. 2015 – “BYZANTINE AND ROMANIAN ARCHAIC RITUALS – EXTENDED MATRIXFOR THE POMENIRE – UN RECVIEM ROMÂNESC by ȘTEFAN NICULESCU” – cu Joel Crotty. Simpozionul Ștefan Niculescu SIMN 2015, 29 mai 2015. Comunicare în limba engleză.

2. 2009 “STRUCTURES OF ISON TYPE IN ENESCO’S MUSIC” (Structuri de tip ison în muzica lui Enescu) – G. Enesco International Musicology Symposium, 5-8 septembrie 2015, Bucharest.

3. 2008 “SPECTRALISM AND TONALNESS” – prelegere susţinută în cadrul Research Seminar for staff and postgraduate students, Monash University, 15 September 2008, Burchill Rooms, Melbourne, AUSTRALIA. Comunicare în limba engleză.

4. 2008 – “SPECTRALISM IN RELATION TO MY COMPOSITIONAL WORK” – prelegere susţinută în cadrul Undegraduate Composers’ Seminar, Monash University, 15 august, 2008, Comunicare în limba engleză.

5. 2008 – „ŞTEFAN NICULESCU ŞI FORMAREA SPIRITUALĂ” prezentare susținută pe 16 aprilie 2008, UNMB, în cadrul Simpozionului „Ştefan Niculescu – in memoriam”, lucrare publicată pe internet: www.stefan.niculescu.cbi.ro

6. 2007 “THE COMPLEXITY OF THE STRUCTURAL LEVELS IN ENESCO’S MUSICAL LANGUAGE” (Complexitatea nivelurilor structurale în limbajul muzical al lui Enescu) G. Enescu International Musicology Symposium, Bucharest.
http://georgeenescumusicologysymposium.blogspot.com/

7. 2006 „CONTEMPORARY MUSIC AND ROMANIAN CULTURAL ENHERITANCE”, seminar susținut în cadrul Composers Forum, Illinois University Urbana Champagn, USA. 25 aprilie, 2006. Comunicare în limba engleză.

8. 2005 „CONTEMPORARY MUSIC TECHNIQUES AND CULTURAL HERITAGE”, seminar susținut în cadrul Composers Forum, Academy of music Oslo, NORVEGIA, în calitate de profesor invitat prin programul european de mobilitate academică individuală Erasmus. 12 mai, 2005. Comunicare în limba engleză.

9. 2005 „THE INFLUENCE OF G. ENESCU ON ROMANIAN CONTEMPORARY MUSIC”, Central College of Pella / IOWA / USA. 15 martie 2015. Comunicare în limba engleză.

10. 2005 „PRECONCERT LECTURE ABOUT MY WORKS” – Central College Pella – IOWA, USA, 16 martie 2005. Comunicare în limba engleză.

11. 2003 „TIMBRE RELATED TO FORM AND SYNTAX IN MY WORKS”, Piano/Ballet presentations, despre baletul Roșu și Negru după Stendhal, Central College of Pella / IOWA – USA, 7 martie 2003. Comunicare în limba engleză.

12. 2002 „THE IMPACT OF SPECTROMORPHOLOGY ON CONTEMPORARY MUSIC” (Impactul spectromorfologiei în muzica contemporană), în cadrul Zilelor Facultății de Compoziție, Muzicologie, Dirijat și SMT, UNMB, aprilie 2002.

13. 1999 „MUSICAL TIMBRE AS INFLUENTIAL FIELD FOR COMPOSITION” – conferință în cadrul Music Research Forum, University of Huddersfield UK, 24 mai 1999, Comunicare în limba engleză.

14. 1996 „LIVIA TEODORESCU – CIOCĂNEA, VISITING ROMANIAN COMPOSER, WILL DISCUSS HER MUSIC” – conferință în cadrul Composer’s Forum, University of Huddersfield, UK., 3 decembrie 1996. Comunicare în limba engleză.

 

ARTICOLE DE CRONICĂ MUZICALĂ:

1. 2004 „…Să ucizi o pasăre cântătoare” rev. Actualitatea muzicală /october 2004 nr. 10 (XLI)
2. 2002 „Ofrandă pianistică” recital Matei Varga – rev.Actualitatea Muzicală nr. 12, dec. 2002,
3. 2001 “Duo la puterea a doua” – May 2001, Actualitatea muzicală
4. 1999 “Jocul cu mărgele de sunete” – Actualitatea muzicală, anul X (1999) Nr. 231 (II / Oct.)
5. 1998 “Myriam Marbe – in memoriam” –Actualitatea muzicală febr. 1998.

 

LUCRĂRI PREZENTATE ÎN CONCERTE INTERNAȚIONALE ȘI NAȚIONALE

Lucrările de compoziție au fost prezentate în peste 200 de concerte și festivaluri la toate nivelele de vizibilitate: internațional de vârf, internațional, național de vârf, național și local.

 

ÎNREGISTRĂRI SPECIALE ŞI DIN CONCERTE (CARDEX)

Peste 10 ore de muzică înregistrată și achiziționată de Societatea Română de Radiodifuziune (CARDEX) din înregistrări speciale și din concerte.

 

LUCRĂRI DE COMPOZIȚIE PREZENTATE PUBLIC

Lucrări de compoziţie prezentate în concerte în condiții de vizibilitate internațională sau națională de vârf

1. 2019 Radio Princeton

2. 2019 – Festivalul internațional WORLD MUSIC DAYS – ISCM – TALLINN, ESTONIA: lucrarea Magna Mater pentru două piane, selecționată și interpretată la Filarmonica din Talin, 5.05.2019, interprete: Kadri-Ann Sumera și Talvi Hunt.

3. 2019 – Berenice – pentru pian solo, interpretă Tamara Smolyar, 22 noiembrie, 2019, Melbourne Recital Centre, Melbourne Philharmonic, Australia, primă audiție absolută

4. 2019 – Prayer of Queen Marie for the Dead, for solo mezzo-soprano, solo violin and choir, interpreți Elisabeth Campbell (mezzo-soprano), Erkki Veltheim (violin) and Astra Choir, conductor John McCaughey, 2 June 2019, Carmelite Church, Melbourne, stagiunea Societății, primă audiție absolută

5. 2018 – Evangheliile toamnei – lied, interpret Lucian Corchiș și Liana Mareș, Opera Națională București, cu ocazia Zilei Culturii Românești, 15 ianuarie 2018

6. 2018 – Enceladus – piano solo, interpret Violetta Ștefănescu, 9 aprilie 2018, Cité des Artes, PARIS, France

7. 2018 – Recital portret (7 piese pentru pian și 1 piesă pentru pian la 4 mâini), interpretă Violetta Ștefănescu (invitată Livia Teodorescu), 17 iunie 2018, Ateneul Român, Sala mică.

8. 2018 – Aphrodite – piano solo, premieră absolută, 31 august 2018, Melbourne Recital Centre – Melbourne Philharmonic. primă audiție absolută

9. 2016 – Vespers (Vecernie) – cor mixt și bariton solo, corul Astra, Melbourne, Australia, 8 martie 2016, dirijor John McCaughey, primă audiție absolută

10. 2016 – Enceladus (Geysers on icy moon) – pentru pian solo, interpretă Tamara Smolyar (pian solo), Melbourne Recital Centre (Filarmonica din Melbourne), 29 aprilie 2016, primă audiție absolute

11. 2015 – Japonia, Tokyo, Ryogoku Art Festival 2015, concerte în datele de 10, 11, 12 august 2015, Nocturniana – fantezie pentru 2 piane. Interprete: Akiko Fujita, Satoko Inoue.

12. 2015 – Australia, Melbourne, 29 noiembrie Carmelite Church, lucrarea Luminous child – Astra choir, dirijor John McCaughey

13. Melbourne, Australia, Robert Blackwood Hall, 1 septembrie 2016, Briseis (Achile’s slave lover), piesă pentru pian solo, Interpretă: Tamara Smolyar. primă audiție absolută

14. Australia, Melbourne Philharmonic, Melbourne Recital Centre, 2 mai 2013, în cadrul stagiunii Filarmonicii. Calypso, fantezie pentru pian solo, primă audiție absolută, Interpretă: Tamara Smolyar, Australia.

15. Hong Kong, Parsons Music Centre, 16 februarie 2014, Calypso, fantezie pentru pian.
Interpretă: Tamara Smolyar pian.

16. Italia, Festivalul internaţional Strade dell’Est, Camino al Tagliamento, Chiesa di Ognisanti, 1 noiembrie 2014, Oratio Sanctae Brigittae, cor a cappella în cadrul turneului internaţional al societăţii corale Astra Australia, dirijor John McCaughey.

17. Franţa, Paris, Mairie IIIème, 25 februarie 2013, Déesses de l’air – Concert pour flute(s) et orchestre de flutes, primă audiţie absolută, Orchestre de Flutes Français OFF, solist Pierre-Yves Artaud, dirijor Joel Soichez.

18. Australia, Melbourne, Festivalul internaţional Music in the Round 2008 (Performing arts), Monash Music Auditorium, 21 septembrie 2008. Polyspectralia – Trio pentru clarinet, vioară şi pian, primă audiţie absolută, Interpreţi: David Griffiths (clarinet), Miki Tsunoda (vioară), Tamara Smolyar (piano). Lucrarea a fost înregistrată și difuzată de Radio Melbourne ABC.

19. Australia, Melbourne, Festivalul internaţional Music in the Round 2009 (Performing arts), Monash Music Auditorium, 15 septembrie 2009. Endeavour Bells–fantezie pentru pian, primă audiţie absolută, Interpret: Tamara Smolyar (Australia)

20. Italia, Reggio Emilia, festivalul Di Nuovo Musica 2001, 28 octombrie 2001, Tentazione – Trio pentru clarinet, vioară şi pian, Interpreţi: ansamblul „Traiect” dirijat de Sorin Lerescu

21. Republica Moldova, Chişinău, „Întâlnirile muzicii noi”, 4 iunie 2000, Tentazione – Trio pentru clarinet, vioară şi pian, Interpreţi: ansamblul „Traiect” dirijat de Sorin Lerescu

22. Ukraina, Kiev, Festivalul de muzică contemporană, 2 iunie 2000, Tentazione – Trio pentru clarinet, vioară şi pian, Interpreţi: ansamblul „Traiect” dirijat de Sorin Lerescu

Festivalul G. Enescu (vizibilitate internațională)

23. România, București, Aula Palatului Cantacuzino, Festivalul internaţional George Enescu 2017, 17 septembrie, Mobius Loop – trio pentru Flaut, Clarinet si pian, p.a.a.

24. România, București, Aula Palatului Cantacuzino, Festivalul internaţional George Enescu 2017, 23 septembrie, String Quartet nr.2 Infloribus, p.a.a.

25. România, Bucureşti, Auditorium, Sala Palatului, Festivalul internaţional George Enescu 2015, 11 septembrie, Chanson d’automne lied pe versuri de Verlaine și S’amor non è… Lied după sonetul 132 de Petrarca, Interpreţi: Bianca Manoleanui şi Remus Manoleanu

26. România, Bucureşti, Ateneul Român, Festivalul internaţional George Enescu 2011, Muzica sec. XXI / Enescu şi contemporanii săi, 25 septembrie 2011
Endeavour Bells II – Trio pentru pentru flaut, percuţie şi pian, p.a.r.
Interpreţi: Trio Contraste

27. România, Bucureşti, Ateneul Român, Festivalul internaţional George Enescu 2009, 1 septembrie 2009, Romulus şi Remus – Trio pentru 2 viori şi pian, Interpreţi: Octavian Raţiu, Janina Săveanu, Andrei Podlaha, p.a.r.

28. România, Bucureşti, Ateneul Român, Festivalul internaţional George Enescu 2007, 3 septembrie, S’amor non è… Lied după sonetul 132 de Petrarca, p.a.r. Interpreţi: Bianca Manoleanui şi Remus Manoleanu

 

Lucrări prezentate în festivaluri internaţionale organizate în ţară

29. 2019 – Concertino Buffo – pentru pian si orchestră, Filarmonica din Arad, solistă Andreea Olariu, dirijor Barrie Webb, în cadrul Festivalului ”Iubiți Muzica Românească”, proiect AFCN, 10 octombrie 2019, primă audiție absolută

30. 2019 – Velvet Garden pentru viola solo si mediu electronic, Festivalul internațional Meridian SIMC, 3 noiembrie 2019, primă audiție absolută

31. 2019 – Concertino Buffo pentru pian și orchestră, Filarmonica din Arad, solistă Andreea Olariu, dirijor Cristian Lupeș, 15 noiembrie 2019, Sala Capitol a Filarmonicii Timișoara, proiect AFCN, Festivalul Intrada, primă audiție absolută

32. 2019 – Entanglement – Trio pentru Corn, Trombon și Violă, Festivalul internațional SIMN, 26 mai 2019, Sala Auditorium, UNMB, primă audiție absolută

33. 2018 – Nocturniana – fantasy for 2 pianos, Festivalul internațional Majura, 1 oct. 2018, Sala Auditorium a Muzeului Național de Artă, interpreți Livia Teodorescu-Ciocănea și Violetta Ștefănescu

34. 2018 – Magna Mater – for 2 pianos, Festivalul internațional Majura, 1 oct. 2018, Sala Auditorium a Muzeului Național de Artă, interpreți Livia Teodorescu-Ciocănea și Violetta Ștefănescu, în calitate de interpretă și compozitoare.

35. 2018 – Sonatina buffa – piano 4 hands, Festivalul internațional Majura, 1 oct. 2018, Sala Auditorium a Muzeului Național de Artă, interpreți Livia Teodorescu-Ciocănea și Violetta Ștefănescu

36. 2018 – Scenă din opera Doamna cu cățelul (duet și 2 arii), Festivalul internațional SIMN, interpreți Lucian Corchiș, Bianca Manoleanu și Remus Manoleanu, 27 mai 2018, Palatul Cantacuzino, primă audiție absolută

37. 2017 – Vecernie (Vespers) – cor mixt și bariton solo (Prolog din opera Doamna cu cățelul după Cehov) în limba rusă, primă audiție românească, în cadrul Festivalului Săptămâna Internațională a Muzicii Noi , 24 mai 2017, Corul Preludiu, solist Șerban Vasile, dirijor Andrei Stănculescu, sala G. Enescu UNMB. Înregistrare Radio (Cardex).

38. 2017 – L’Isolement – poem vocal pentru două soprane și pian la 4 mâini, în cadrul Festivalului Internațional MERIDIAN-SIMC. Înregistrare Radio, primă audiție absolută

39. Melancolie și Odă în metru antic, două lieduri pe versuri de M. Eminescu, interprete: Claudia Codreanu (mezzosoprană și Diana Dembinski, pian), Aula Palatului Cantacuzino, București, Festivalul Meridian SNR-SIMC, 17 noiembrie 2016.

40. Mysterium tremendum II – cantata pentru mezzo-soprană și orchestră, în cadrul Festivalului SIMN, Orchestra de cameră Radio, solistă Antonela Bârnat, dirijor Cristian Oroșanu, 25 mai 2016, primă audiție absolută

41. 2015 – Festivalul Internațional Craiova Muzicală, ediția 42, Muzeul de Artă, 3 sept.2015, editia 42, Bianca și Remus Manoleanu: lucrările Chanson d’automne; S’amor non e.

42. 2015 – Bucureşti, Festivalul SIMN, Sala G. Enescu, UNMB, 24 mai 2015, liedul S’amor non e… lied pe versuri de Petrarca, interpreți Claudia Codreanu (mezzosoprană) și Diana Vodă-Nuțeanu (pian).

43. 2015 – București, Festivalul internațional SNR-SIMC Meridian, 18 noiembrie, lucrarea Polyspectralia – Trio pentru vioară, clarinet și pian, interpreți Trio Mozaic: Emil Vișănescu, Diana Spânu Dănilă și Oana Spânu Vișănescu

44. Muzeul Enescu, Festivalul Săptămâna internaţională a Muzicii Noi, SIMN, 24 mai 2013, Bucuresti, liedul Evangheliile toamnei pe versuri de Nichita Stănescu. Interpreţi: Bianca si Remus Manoleanu.

45. Bacău, Festivalul internaţional Zilele Muzicii Contemporane organizat de Filarmonica M. Jora, 28 septembrie 2013, In alter modus – trio pentru flaut, oboi şi fagot, interpreţi Trio Syrinx.

46. Timişoara, Festivalul International de Muzica Noua INTRADA – Filarmonica Banatul, Galeria Calpe (Bastionul Theresia), 27 sept. 2014, In alter modus – trio pentru flaut, oboi si fagot,Trio Syrinx (Dorel Baicu-flaut, Dorin Gliga – oboi, Pavel Ionescu- fagot)

47. Bucureşti, Festivalul Meridian SNR-SIMC, 3 dec. 2013, ed.10, Studiolu de Opera, UNMB, Archaeopterix (Urvogel) – p.a.a., trio pentru Flaut, Percutie si pian (Stefan Diaconu, Alexandru Stroe, Andrei Tanasescu, Ansamblul devotioModerna, dirijor Carmen Carneci.

48. Bucureşti, Festivalul Meridian SNR-SIMC, Sala G. Enescu UNMB, 6 dec. 2013, 2 lieduri: Toamna şi Întomnare’n lied versuri N. Coman, interpreţi Claudia Codreanu (mezzosoprană) şi Diana Vodă Nuţeanu (pian).

49. Bucureşti, Festivalul internaţional Săptămâna Muzicii noi, SIMN, 29 mai 2014, Sala M. Jora a Societăţii de Radiodifuziune Română, Oratione Sanctae Brigittae – cor mixt a cappella, corul Preludiu, dirijor Gabriel Marica, Sala M. Jora, Radio.

50. Bucureşti, MERIDIAN SIMC International Festival 2011: CLARIVIOLA – Duo for Clarinet and Viola, 4 December 2012, Cantacuzino Palace Hall, Bucharest. Performers: Emil Vișănescu and Sanda Vișănescu.

51. București, Sala M. Jora, Radiodifuziunea Română, Festivalul internaţional “Săptămâna internaţională a muzicii noi”2008,
LEBENSKRAFT – Piano concerto nr.2, primă audiţie absolută: 28 mai 2008. Interpreţi: Tamara Smolyar (Australia). Orchestra de Cameră Radio, dirijor Jean-Claude Dodin (Franţa). Lucrare difuzată în direct de Radio Cultural. Înregistrare din concert (CARDEX)

52. Festivalul internaţional “Săptămâna internaţională a muzicii noi”2009
POLYSPECTRALIA – Trio pentru clarinet, vioară şi pian (14 min.)
Primă audiţie românească: 28 mai, 2009, Archaeus ensemble, Sala G. Enescu UNMB (CARDEX)

53. Festivalul internaţional “Săptămâna internaţională a muzicii noi”2010
ENDEAVOUR BELLS -I – Fantezie pentru pian şi bandă (durata 12 minute)
Primă audiţie românească: 23 mai 2009, Palatul Mogoşoaia
Interpret: Andrei Tănăsescu
Achiziţie UCMR, CARDEX

54. Festivalul internaţional “Săptămâna internaţională a muzicii noi”2011
ARCHIMEDES SYMPHONY – simfonie în 4 părţi (cca 40 min.)
Primă audiţie absolută: 27 mai 2011, Sala M. Jora, Societatea de Radiodifuziune Română
Orchestra Naţională Radio, dirijor Valentin Doni
Lucrare difuzată în direct de Radio Cultural. Înregistrare din concert (CARDEX)

55. Festivalul internaţional MERIDIAN SIMC 2010:
…and Brutus is an honourable man! Mark Anthony’s speech from Julius Caesar play by Shakespeare for 7 Saxophones (one player) and ensemble (2 Trumpets, 4 Violins and 2 Violas) (p.a.a.)
Primă audiţie: 4 dec. 2010, Aula Palatului Cantacuzino
Interpreţi: Daniel Kientzy – (Franţa), dirijor Bogdan Vodă

56. Festivalul internaţional MERIDIAN SIMC 2011:
In alter modus Trio pentru flaut, oboi, fagot
5 decembrie 2011, Aula Palatul Cantacuzino Bucureşti
Interpreţi: Ana Chifu, Valentin Ghiţă, Maria Chifu, dirijor Carmen Cârneci

57. Festivalul internaţional Chopin 200 (2010)
Recital extraordinar: Parafraze contemporane după Chopin, pentru 3 piane interpretate în primă audiţie absolută de către compozitori
Nocturniana – fantezie pentru 3 piane după Nocturna op.27 nr.2 în Re bemol major de Chopin (comandă a Institutului Cultural Polonez)
Primă audiţie absolută: 27 februarie, 2010, Sala „George Enescu” UNMB
Interpreţi: Livia Teodorescu-Ciocănea, Andrei Tănăsescu, Alina Balaban

58. SIMN – 2002 – „RITUAL PENTRU FERMECAREA AERULUI” (RITE FOR ENCHANTING THE AIR) – Concert pentru Flaut(e) şi orchestră, primă audiţie românească, 24 Mai – interpretat de Pierre-Yves Artaud, Orchestra naţională Radio, dirijor Allan Tongue

59. SIMN – 2003 – „The Missing Time” – septet ARCHAEUS, 29 mai 2003, studioul Alfred Alessandrescu Radio.

60. SIMN – 2004 ciclul de lieduri „Niciodată toamna” – interpreţi Bianca Manoleanu şi Remus Manoleanu (Evangheliile toamnei pe versuri de Nichita Stănescu şi Toamnă pe versuri de Rilke), 25 mai 2004 (înregistrare Radio), sala Chopin a UNMB.

61. Sonatina Buffa – 17 iunie 2002 Festivalul Muzicii Noi Brăila

62. SIMN – 2006 Strings of Light – cvartet de chitare, p.a. 29 mai 2006

63. SIMN – 1997, D’Amore, Concertul pentru oboi şi orchestră, solist Dorin Gliga, dirijor Dorel Paşcu-Rădulescu, Orchestra UNMB

64. SIMN – 1994 Luntrea lui Caron – septet, Archaeus, 13.05.1994, Archaeus, Sala G. Enescu, UNMB.

65. SIMN – 1992, 3 lieduri după Eminescu, Steliana Calos (Mezzosoprană), Mihai Vârtosu, p.a. a., 29.05.1992, sala G. Enescu, UNMB.

66. „The Missing time” – Festivalul internaţional Archaeus, 28 octombrie, 2002

67. SIMN – 1998 -„TENTAZIONE” – Trio pentru clarinet, vioară şi pian, 9′

68. SIMN – 1999 –”NIBBLY – RANDOMISE pentru Oboi solo, Dorin Gliga, 8′

69. SIMN – 2000- “Roşu şi Negru” – premieră absolută – Opera Naţională Română, balet în 3 acte după Stendhal, Orchestra, corul și soliștii Operei Naționale Române, dirijor Răsvan Cernat. 94’

 

Lucrări prezentate în ţară în cadrul stagiunilor instituțiilor de concert cu prestigiu și vizibilitate internațională

Ateneul Român (în stagiunile de concerte)

70. 2019 – Scenă din opera Doamna cu cățelul după Cehov (Duet și Arii), interpreți Irina Iordăchescu și Lucian Corchiș, la pian Livia Teodorescu-Ciocănea, Ateneul Român sala mare, 14 aprilie 2019.

71. 2017 – MAGNA MATER – CYBELE (pentru două piane)
World premiere: 27 May
București, Ateneul Român, Sala Mare
Interprete: Livia Teodorescu-Ciocănea, Tamara Smolyar (Australia)

72. 2017 – ARCHIMEDES SYMPHONY (revised version)
World premiere: 20, 21 April
București, Ateneul Român
Filarmonica G. Enescu
Dirijor: Valentin Doni

73. Ateneul Român, Bucureşti, sala mare, 16 iunie 2011, în cadrul stagiunii de concerte ale Filarmonicii G. Enescu, mi-am interpretat propriul concert pentru pian: Concertul pentru pian nr. 2 Lebenskraft, cu Filarmonica G. Enescu, dirijor, Paul Nadler (Metropolitan Opera, New York) solistă Livia Teodorescu-Ciocănea

74. Ateneul Român, Bucureşti, sala mare, 17 iunie 2011, al doilea concert cu lucrarea Lebenskraft – Concert pentru pian nr. 2, în aceeaşi interpretare (pian Livia Teodorescu-Ciocănea, dirijor Paul Nadler, Filarmonica G. Enescu) solistă Livia Teodorescu-Ciocănea

75. 2010 – Recital Chopin

76. LE ROUGE ET LE NOIR1st Ballet Suite – G. Enescu Philharmonic, conductor Ovidiu Bălan, Romanian Atheneum, Bucharest, 1 martie 2007

77. LE ROUGE ET LE NOIR1st Ballet Suite – G. Enescu Philharmonic, conductor Ovidiu Bălan, Romanian Atheneum, Bucharest, 2 martie 2007

78. D’AMORE – Concert pentru oboi şi orchestă / Eugen Glăvan şi Orchestra Filarmonica G. Enescu, dirijor Cristian Mandeal, 9 martie 2000, primă audiţie, Ateneul Român

79. D’AMORE – Concert pentru oboi şi orchestă / Eugern Glăvan şi Orchestra Filarmonica G. Enescu, dirijor Cristian Mandeal, 10 martie 2000, Ateneul Român

80. 13 iunie 2004 – Portret componistic şi interpretativ Livia Teodorescu-Ciocănea. Interpreţi: Pompei Hărăşteanu şi Livia T. Ciocănea, lieduri din ciclul „Niciodată toamna” – Ateneul Român, Sala mare

81. TURANGALILA SYMPHONY

82. Prunc luminos – cor mixt a cappella, 5 decembrie 2005, Corul Filarmonicii G. Enescu, dirijor Iosif, Ion Prunner, Ateneul Român, Sala Mare.

83. Sala mică a Ateneului Român, Bucureşti, 16 iunie 2012, Concert La donna e musica: Evangheliile toamnei– lied pe versuri de Nichita Stănescu, interpreţi Yolanda Constantinescu (soprană) şi Inna Oncescu (pian).

84. Orationes Aliquot Sanctae Brigittae – primă audiţie – 8 dec. 2002, Corul Filarmonicii G. Enescu, dirijor Iosif. Ion Prunner ATENEUL ROMÂN

85. La Mémoir du Miroir –primă audiţie, 29 ianuarie 2002 – Ateneul Român

86. Melancolie – lied pe versuri de Eminescu, interpretă Mirela Zafiri – iunie 2002 Ateneul Român

87. Odă în metru antic – lied pe versuri de Eminescu, interpretă Mirela Zafiri – iunie 2002 Ateneul Român

88. 2 lieduri din ciclul „Lieduri pe versuri de M. Eminescu” – Ateneul Român
13 iunie 2004 – Portret componistic şi interpretativ Livia Teodorescu-Ciocănea. Interpreţi: Pompei Hărăşteanu şi Livia T. Ciocănea

89. 3 lieduri din ciclul „Niciodată toamna” – Ateneul Român 13 iunie 2004 – Portret componistic şi interpretativ Livia Teodorescu-Ciocănea. Interpreţi: Pompei Hărăşteanu şi Livia T. Ciocănea

 

Sala Radiodifuziunii Române (în stagiune, în afară de festivaluri)

90. Tabaluga Tango-The litle Dragon -primă audiţie, pentru 4 fagoturi, 2 contrafagoturi, pian, acordeon, 17 mai 2003 Studioul A. Alessandrescu Radiodifuziunea Română, ansamblul „Acolade”.

91. The Missing Time – primă audiţie, 9 martie 2002 – Studioul M. Jora Radio

 

Opera Naţională din Bucureşti

92. Roşu şi Negru – Balet în 3 acte – primă audiţie absolută, 28 Mai 2000 Opera Naţională Română

93. Roşu şi Negru – Balet în 3 acte – 2 iunie 2000 Opera Naţională Română

94. Roşu şi Negru – Balet în 3 acte – 14 Octombrie 2000 Opera Naţională Română

95. Roşu şi Negru – Balet în 3 acte – 24 noiembrie 2000 Opera Naţională Română

96. Roşu şi Negru – Balet în 3 acte – 17 februarie 2001 Opera Naţională Română

97. Roşu şi Negru Balet în 3 acte – 30 Mai 2002 Opera Naţională Bucureşti

98. Roşu şi Negru Balet în 3 acte – 19 Aprilie 2003 Opera Naţională Bucureşti

99. Roşu şi Negru Balet în 3 acte – 21 Ianuarie 2007 Opera Naţională Bucureşti

100. Roşu şi Negru Balet în 3 acte –24 ianuarie 2007 Opera Naţională Bucureşti

101. Roşu şi Negru Balet în 3 acte – 10 februarie 2007 Opera Naţională Bucureşti

102. Roşu şi Negru Balet în 3 acte – 10 martie2007 Opera Naţională Bucureşti

103. Roşu şi Negru Balet în 3 acte – 24 mai 2007 Opera Naţională Bucureşti

104. Roşu şi Negru Balet în 3 acte – 1 noiembrie 2007

105. Roşu şi Negru Balet în 3 acte – 24 ianuarie 2008

106. Roşu şi Negru Balet în 3 acte – 24 februarie 2008

107. Opera Naţională Bucureşti – Recital de lieduri Culori şi contraste, 1 noiembrie 2012 cu tenorul Lucian Corchiş.- Evangheliile toamnei – lied pe versuri de Nichita Stănescu, interpreţi Lucian Corchiş, livia Teodorescu Ciocănea

108. Odă în metru antic – Lied pe versuri de M. Eminescu – Adriana Mesteş – 10 februarie 2000, Foyer Opera Naţională Română

109. 2 Studii de expresie: Mixolidiana și Locriana pentru flaut, fagot, vioară și violoncel (Maria Simion, Mircea Lencu, Vasile Macovei, Ion Vărșăndan), 06.04.1989, Opera Națională Română, Foyer.

 

Teatrul Naţional de Operetă ’’Ion Dacian’’

110. Roşu şi Negru Balet în 3 acte – 24 octombrie 2007 Teatrul National de Opereta

111. Roşu şi Negru Balet în 3 acte – 15 noiembrie 2007 Teatrul National de Opereta

112. Roşu şi Negru Balet în 3 acte – 17 noiembrie 2007 Teatrul National de Opereta

113. Roşu şi Negru Balet în 3 acte –10 iunie 2006 Teatrul National de Opereta

114. Roşu şi Negru Balet în 3 acte – 8 noiembrie 2006 Teatrul National de Operetă

115. Roşu şi Negru Balet în 3 acte – 21 octombrie 2006 Teatrul National de Operetă

116. Roşu şi Negru Balet în 3 acte – 10 noiembrie 2006 Teatrul I. Creangă

117. Roşu şi Negru Balet în 3 acte – 13 octombrie 2006 Teatrul Dramatic Constanţa

 

Lucrări prezentate în concerte în condiții de vizibilitate regională sau locală

În străinătate

118. Australia, Melbourne, Carmelite Church, Middle Park, 15 iunie 2014,
Oratione Sanctae Brigittae – cor mixt a cappella
Societatea corală ASTRA, dirijor John McCaughey.

119. Italia, Prato, Scuola di Musica G. Verdi, Sala Concerti ‘Domenico Zipoli’, 4 decembrie 2014, Calypso, fantezie pentru pian.
Interpret: Tamara Smolyar (Australia)

120. Austria, Viena, Club der Wiener Musikerinnen, în cadrul Praesentation Rumanischer Komponistinnen, 10 ianuarie 2015
Calypso – fantezie pentru pian solo
Interpret: Ana Szilagy (Austria).

121. Germania, Berlin, Universitatea de muzică, Lied Forum(Forum internaţional de lied), 15-28 septembrie 2012
Evangheliile toamnei – lied pe versuri de Nichita Stănescu
Interpreţi: Angela Sindeli (soprană) şi Tudor Scripcariu (pian).

122. UK, Londra, Institutul Cultural Român la Londra, Concert de gală cu ocazia zilei Naţionale a României, 1 dec. 2011, recital vocal instrumental. Am participat în calitate de pianistă (solo şi acompaniament) şi în calitate de compozitoare cu lucrarea Evangheliile toamnei (Alexandra Coman – soprană, Livia Teodorescu – pianist). Ipostază de compozitor şi interpret

123. Germania, Oldenburg, 27 noiembrie, Kammermusiksaal der Universitat Oldenburg, în cadrul Symposium. Musik and Kreativitaet heute. Myriam Marbe und die rumanische Komponistinnen im europaischen Kontext des 20 und 21. Jahrhunderts, 26-28 noiembrie 2010.
Endeavour Bells II (Trio for flute, percussion and piano)
Primă audiţie absolută
Interpreţi Trio „Contraste”

124. Indonesia, Djakarta, Jaya Suprana School of Performing Arts, 19 mai 2011.
Endeavour Bells – fantasy for piano solo
Interpret: Tamara Smolyar (piano)

125. Italia, Venezia, Institutul Cultural Român de la Venetia – 5 iunie 2007.
„S’ amor non è” lied după Sonetul 132 de Petrarca
Primă audiţie absolută
Interpreţi: Bianca Manoleanu şi Remus Manoleanu.

126. Italia, Udine, Universitatea din Udine – 27 iunie 2007.
„S’ amor non è” lied după Sonetul 132 de Petrarca
Interpreţi: Bianca Manoleanu şi Remus Manoleanu.

127. Italia, Venezia, Institutul cultural Român – 28 iunie 2007.
„S’ amor non è” lied după Sonetul 132 de Petrarca
Interpreţi: Bianca Manoleanu şi Remus Manoleanu.

128. Elveţia, Basel, 5 decembrie 2007,
Orationes aliquot SanctaeBrigittae
Corul Accoustic, dirijor Daniel Jinga

129. Tasmania, University of Tasmania, Yamaha Piano Series, 21 aprilie 2007
Sonatina pentru pian
Premieră australiană
Interpret: Tamara Smolyar (pian)

130. USA, New York, Romanian Cultural Institute NY, 16 noiembrie 2007
Romulus and Remus – Trio pentru 2 viori şi pian
Interpreţi: Sherban Lupu (vioară), Steven Zynszajn (vioară), Martha Locker (pian)

131. Elveţia, Pfalzkeller, St. Gallen, FrauenMusikForum Schweiz, 13 februarie 2009, Strings of light – Guitars quartet
Interpreţi: Gitarrenquartett Quasi fantasia; Australia, Melbourne, Monash Music Auditorium, Lunchtime Concert series, 29 martie 2005
Romulus and Remus – Trio for 2 violins and piano
Primă audiţie absolută(Monash University commission)
Interpreţi: Fintan Murphy (vioară), Elisabeth Sellars (vioară) and Tamara Smolyar (pian)

132. Germania, Kassel, în cadrul festivalului „Komponistinnen und ihr werk” 26-28 nov. 2004 – „Blickpunkt Rumanien”, Rumanisches Kaleidoscop, Teil 2
Tentazione – Trio
Interpreţi: Stefan Hulsermann (clarinet), Otfrid Nies (vioară) Helmuth Vivel (pian).

133. Australia, Melbourne, Monash Music Auditorium, 16 februarie 2003
Tentazione – Trio pentru clarinet, vioară şi pian
Interpreţi: David Griffiths (clarinet), Fintan Murphy (violon), Tamara Smolyar (pian)

134. Italia, Roma, Art Museum, Festivalul ControCanto Pianissimo, 2 decembrie 2001
Sonatina buffa – omagiu lui Charlie Chaplin, pentru pian la 4 mâini
Interpreţi: Duo Tuilleries

 

În țară, în cadrul stagiunilor instituțiilor de spectacol și concert cu vizibilitate națională și locală, a primăriilor, fundațiilor, firmelor, muzeelor ș.a. (selecțiuni)

135. Iași, 7 iulie 2017, Palatul Culturii, Vecernie (Vespers) pentru cor mixt, corul Preludiu,
dirijor Andrei Stănculescu.

136. Bucureşti, Salonul de muzică al Palatului Cantacuzino, stagiunea de concerte ale Muzeului Enescu, 8 noiembrie 2011, Endeavour Bells, interpret Andrei Tănăsescu.

137. Bucureşti, Palatul Cantacuzino, 2010, Portret de compozitor Livia Teodorescu
Ciocănea, în cadrul stagiunii de concerte ale Muzeului Enescu. Program 9 lieduri în interpretarea solistilor Bianca şi Remus Manoleanu.

138. Bucureşti, Palatul Cantacuzino, stagiunea de concerte ale Muzeului Enescu, 16 noiembrie 2010, Endeavour Bells II (Trio), Trio „Contraste” – Ion Bogdan Stefanescu – flaut, Sorin Petrescu – pian, Doru Roman-percuţie

139. Polyspectralia (Trio), Romanian music played by Trio „Charisma” – Dorin Cuibaru – clarinet, saxophone, Eugene Morari – violin, Andreea Groszmuk – piano, November 30, 2010, Hall of Music, Bucharest Cantacuzino Palace.

140. Endeavour Bells II (Trio), September 20, 2011, Capitol hall Timisoara, Trio Contrasts: Sorin Petrescu (piano), Ionut Bogdan Stefanescu (flute), Doru Roman (percussion).

141. Bacău, Filarmonica M. Jora, 2 februarie 2012, mi-am interpretat propriul concert
pentru pian Concertul pentru pian nr. 2 Lebenskraft, cu Filarmonica M. Jora, dirijor Valentin Doni.

142. Bucureşti, CIMRO days, Piaţa Amzei nr.1, Nibbly – piesa pentru oboi
solo, 8 oct. 2014, Valentin Ghita oboi.

143. 15 mai 2013, recital portret sala G. Enescu UNMB – lucrari de Livia Teodorescu-Ciocănea pentru pian, doua piane si 7 lieduri. Interpreti: Tamara Smolyar (Australia), Livia Teodorescu si Lucian Corchis. Ipostază de compozitor şi interpret.

144. UNMB, sala G. Enescu, 27 aprilie 2013, FORUM de INTERPRETARE (I) – Muzica sec. XX-XXI – concert sustinut de studentii UNMB FIM, sub coordonarea mea si cu participarea mea ca interpreta alaturi de studenta Madalina Danila (lucrarea Visions de l’Amen de Messiaen pentru 2 piane, selectiuni).

145. UNMB 2012, 14 mai 2012, Studioul de concerte George Enescu: Toamna – lied pe
versuri de Nicolae Coman, interpret Diana Florea şi Întomnare-n lied – lied pe versuri de Nicolae Coman, interpret Adrian Prelucan

146. UNMB, ENDEAVOUR BELLS – fantasy for piano solo, 23 May 2011, Tamara
Smolyar (piano) Contrasts and Colors – piano recital.

147. Casa de cultură Ionel Perlea Slobozia, 4-6 mai 2012, interpretarea liedurilor Toamna şi
Întomnare-n lied obligatorii de către participanţii la Concursul de interpretare a liedului Ionel Perlea.

148. Bucureşti, MERIDIAN SIMC International Festival 2011: CLARIVIOLA – Duo for Clarinet and Viola, 4 December 2012, Cantacuzino Palace Hall, Bucharest. Performers: Emil Visanescu and Sanda Visanescu.

149. Palatul Cantacuzino, Bucureşti, stagiunea de concerte ale Muzeului Enescu, Recital de lieduri, interpreţi Pompei Hărăşteanu şi Livia Teodorescu. Am participat în dublă ipostază, de pianist şi compozitor, interpretând şi liedul Melancolie.

150. Casa de cultură Aurel Stroe din Buşteni, 18 septembrie 2010, recital cameral în cadrul stagiunii organizate de Muzeul Enescu. Interpreţi: Christophe Giovaninetti – vioară (Franţa) şi Livia Teodorescu –Ciocănea, pian (Ravel, Debussy, Bartok, Brahms.)

151. Palatul Cantacuzino, Salonul de muzică, Bucureşti, recital instrumental în cadrul stagiunii de concerte ale Muzeului Enescu. Christophe Giovaninetti – vioară (Franţa) şi Livia Teodorescu-Ciocănea – pian.

152. Palatul Cantacuzino, Aula, Adagio din Sonata pentru pian, 22 aprilie 2008, interpret Sorin Petrescu

153. Sonatina Buffa – 9 aprilie 2002, Aula Palatului Cantacuzino (Forum-Art)

154. Melancolie- – 15 ianuarie 2000 Mirela Zafiri – Aula Palatului Cantacuzino

155. Odă în metru antic – 15 ianuarie 2000 Mirela Zafiri – Aula Palatului Cantacuzino

156. „Niciodată toamna”, versuri T Arghezi, primă audiţie la Festivalul „Ionel Perlea” ediţia XII, 9-11 mai 2003, Slobozia

157. „Toamna”versuri Rilke, primă audiţie la Festivalul „Ionel Perlea” ediţia XII, 9-11 mai 2003 Slobozia

158. „Evangheliile toamnei” versuri Nichita Stănescu – primă audiţie la Festivalul „Ionel Perlea” ediţia XII, 9-11 mai 2003 Slobozia

159. CLARIVIOLA – pentru clarinet şi violă, primă audiţie, 6 mai 2003, Institutul francez, Octav Aurelian-Popa / Sanda Crăciun

160. „La Mémoire du Miroir” – concert la Institutul francez (Forum-Art) – 9 dec- 2003

161. Orationes Aliquot Sanctae Brigitae – 29 martie 2003 Sala Cantacuzino Bucureşti

162. Orationes Aliquot Sanctae Brigitae – 6 martie 2003 Sala Cantacuzino Bucureşti

163. Melancolie – lied pe versuri de Eminescu, TvRM – interpret Pompei Hărăşteanu – 14 oct. 2002

164. Tentazione – 22 decembrie 2001 – „Traiect” – Sala Arcub

165. Melancolie – Lied pe versuri de Eminescu (Pompei Hărăşteanu)– 25 oct. 2001 Muzeul Cotroceni

166. The missing time – septet, comandă a formaţiei Archaeus, primă audiţie absolută 9 martie 2002, Sala M. Jora a Societăţii de Radiodifuziune.

 

 

„Livia Teodorescu-Ciocănea este o compozitoare cu o viziune puternică și imaginație. Tehnica ei compozițională prezintă un avans semnificativ asupra școlii spectrale, printr-o aplicare mai bogată și mai fluidă… Realizările ei sunt aproape de opera mai multor femei compozitoare est-europene, precum Gubaidulina.”
Nigel Osborne (compozitor britanic, Professor Emeritus Edinburgh University)

 

„Muzica Liviei Teodorescu are un flux natural și atrage atenția ascultătorului pe tot parcursul ei. … Rezultatul este o muzică a sensibilității, frumuseții, inteligenței și puterii.”

“Livia nu este numai un compozitor extraordinar, dar este și o pianistă excelentă, dovadă fiind recitalurile pe care le-a susținut. A demonstrat că este un muzician desăvârșit, extraordinară în toate ramurile muzicii profesioniste: compoziție, interpretare și muzicologie.”
Margaret Lucy Wilkins (compozitoare britanică, conferențiar Huddersfield University)

 

“Cercetarea compozitoarei Dr Teodorescu Ciocănea este bazată pe o practică compozițională care cuprinde tradițiile franceze și române în muzica spectrală. Opera ei este sofisticată în înțelegerea acestor noi evoluții ale materialelor muzicale, și, totodată, ambițioasă ca amploare, așa cum demonstrează multe dintre lucrările ei. Muzica sa combină cea mai complexă manevrare a resurselor instrumentale cu un simț de a le folosi în planuri armonice și formale coerente și comunicabile la scară mare.  Cea mai recentă lucrare a sa, Doamna cu cățelul, comandă a Uniunii Compozitorilor din România, este poate cel mai clar exemplu al abilității compozitoarei Teodorescu Ciocănea de a-și concentra talentele individuale într-un proiect substanțial. Este o operă în trei acte, ce constă în aproape 160 de minute de muzică pentru soliști, cor și orchestră, o lucrare la o scară pe care puțini compozitori ai secolului 21 au încercat să o abordeze.”
Christopher Fox (compozitor britanic, Professor Brunel University London)

 

“Prin vizita ei la cursurile de compoziție în Oslo, am cunoscut profilul ei artistic, atunci când a prezentat studenților noștri realizările ei artistice extraordinare. Ne-a prezentat opera ei cu spectru larg, cuprinzând genuri muzicale de la balet (ne-a prezentat partitura fantastică a baletului Roșu și Negru), muzică orchestrală, concerte (dintre care ne-a impresionat pe toți în mod special Concertul de flaut, prin virtuozitate în formă și conținut), muzică de cameră și muzică pentru instrumente solo. Toate aceste lucrări sunt atrăgătoare prin voința ei de a obține o puternică expresie muzicală, muzica fiind foarte bine orchestrată și echilibrată ca formă — demonstrând că este, nu numai un orchestrator superior și un compozitor virtuoz, dar și un artist complet și matur, care știe să își reflecte personalitatea în opera sa.
Ivar Frounberg (Compozitor danez, Professor Emeritus, Norwegian Academy of Music)

 

„Pe lângă activitatea sa în compoziție, în special Simfonia Arhimede, o consider pe Livia Teodorescu-Ciocănea unul dintre cei mai buni compozitori români, cu o afinitate pentru Sergiu Celibidache. Ca și cum ea ar fi urmat „cursuri astrale”cu Celibidache și, inconștient, aparține unui fel de Patrimoniu în ceea ce privește natura simfonică a orchestrei. Acele câteva săptămâni din tinerețea ei petrecute în prezența Maestrului Celibidache s-au dovedit a fi atât de eficiente! În compoziție, este capabilă să dezvolte o expresie compozițională personală, cu un grad înalt de autoreflecție, caracterizată, de asemenea, de o capacitate ubicuă de a merge până la limitele expresiei emoționale. În plus, este capabilă să-și interpreteze foarte bine propria muzică, fiind și o mare pianistă a literaturii clasice.”
Peter Michael Hamel (compozitor german, Professor for composition and theory at Hochschule für Musik und Theater Hamburg)

 

„Fiind unul dintre compozitorii contemporani de vârf ai României, ea a avut un impact considerabil atât în cercurile naționale, cât și în cele internaționale. Muzica ei a fost interpretată de mulți muzicieni de cea mai bună calitate din Spania, Italia, Marea Britanie, Ucraina, Moldova, Danemarca, Elveția, Germania, Indonezia, SUA și Australia. De asemenea, a primit premii prestigioase pentru compozițiile sale.”
Margaret Kartomi (muzicolog australian, Professor Emeritus Monash University)

 

 

Selecțiuni din cronicile despre CD-ul publicat de Toccata Classics – Piano music by Livia Teodorescu-Ciocanea. Artiști: Tamara Smolyar și Livia Teodorescu-Ciocănea):

 

„Pianul, în toate aceste piese, vorbește, în mare parte, în termeni melodici, impresioniști. Există, de asemenea, un element puternic disruptiv răsunător, care este perturbator și totodată enigmatic complementar. … Muzica pentru pian a acestei compozitoare este ca o rapidă unduire alternând parcă o nestăvilită grabă printr-un magazin de porțelanuri și o examinare delicată, cu răsuflarea tăiată, a celor mai frumoase Meissen și Satsuma. Muzica sa pâlpâie între violență și apreciere înamorată.”
Rob Barnett – MusicWeb International (Marea Britanie)

 

„A nu se rata nici începutul… piesei Nocturniana, scrisă inițial în 2010 și auzită aici într-o versiune pentru două piane creată în 2013… Probabil cel mai mare compliment este acela că magia originalului este menținută, completată armonios și extinsă; utilizarea trilurilor ca o incrustație a codei originalului este genială, și atât de frumos interpretată aici de către cele două doamne. Există și o altă asociere, sugerată compozitoarei de Nocturna originală a lui Chopin, o poezie românească de  Eminescu, „Somnoroase păsărele”. E miraculos.”

 

”… ambele pianiste trebuie aclamate pentru forța și puterea viziunii lor, dar și pentru siguranța lor tehnică; pe tot parcursul, ascultătorul se simte în cele mai sigure mâini. Acest disc bine înregistrat a fost o surpriză mai mult decât plăcută. Interpretări puternice ale muzicii unei compozitoare de cea mai înaltă integritate.”
Colin Clarke – Fanfare Magazine (SUA)

 

“…există aici o varietate considerabilă, de la o alternanță între sonorități cristaline și unele adânc rezonante, ca niște tunete,  determinate spectral ale piesei Endeavour Bells, la comedia bazată pe Ragtime a Sonatinei Buffa (și un al doilea Ragtime jucăuș în partea finală Con spirito a Concertului); de la  fantezia chopiniană halucinantă Nocturniana, unde Teodorescu-Ciocǎnea a sondat adâncimile de catifea ale Nocturnei de Chopin în D flat pentru a redescoperi perle de ornamentații atmosferice cu care să împodobească țesatura ei unduitoare, la caracterul vesel, exploziv, extrovertit al ultimei părți a concertului și la cascadele de apă ale piesei Calypso; de la impetuoasa parte a doua Con moto a Sonatinei pentru pian solo la Adagio-ul Concertului liniștit, ca o dilatare a timpului, cvasi-modal.”
Robert Schulslaper – Fanfare Magazine (SUA)