Repertoriu (roluri și dansuri):
- Anna – La Sylphide de Herman Severin Løvenskiold, coregrafia: Johan Kobborg, adaptare după August Bournonville’s version
- Carabosse – Frumoasa din padurea adormită de Piotr Ilici Ceaikovski, coregrafia: Alexa Mezincescu
- Fortuna – Carmina burana de Carl Orff, coregrafia: Alexa Mezincescu
- Fata cu ofrande – Coppélia de Léo Delibes, coregrafia: Anton Romanovski, Oleg Danovski
- Dans arab – Spărgătorul de nuci de Piotr Ilici Ceaikovski, coregrafia: Alexa Mezincescu
- Gudula – Notre Dame de Paris (colaj muzical), coregrafia: Ioan Tugearu
- Tverskaia – Anna Karenina (muzica: Piotr Ilici Ceaikovski), coregrafia: Ioan Tugearu
- Syrinx – Daphnis şi Chloé de Maurice Ravel, coregrafia: Gelu Barbu
- Nimfa – Preludiu la după-amiaza unui faun de Claude Debussy, coregrafia: Alexa Mezincescu
- Ea – Bolero de Maurice Ravel , coregrafia: Tilde Urseanu
- Madame de la Molle – Roşu şi Negru de Livia Teodorescu – Ciocănea, coregrafia: Alexa Mezincescu
- Fuga, Marea fugă (colaj muzical), coregrafia: Ioan Tugearu
- Mama – Casanova (colaj muzical), regia şi coregrafia: Monica Fotescu Uță
- Regina – Albă ca Zăpada şi cei şapte pitici de Cornel Trăilescu, coregrafia: Francisc Valkay
- Angustias – Casa Bernardei Alba (colaj muzical), coregrafia: Ioan Tugearu
- Titania – Visul unei nopţi de vară de Virgil Popescu, coregrafia: Marc Bogaerts
- Romola, Moartea – Nijinski – cealaltă față a geniului, coregrafia: Mălina Andrei
Solistă a Operei Naționale București din anul 1993, Monica Petrică a întreprins cursuri de perfecționare la Atlanta Ballet Company SUA, cu profesorii Stanislas Issaev și Robert Barner. Este laureată a Concursului Internațional de Dans Contemporan de la Paris, a primit Premiul al III-lea la Concursul Internațional de Dans Clasic și Contemporan Oleg Danovski de la Constanța și a întreprins numeroase colaborări cu Teatrul Odeon din Capitală.