Andra Ionete

Născută în anul 1983 la București, a început să studieze balet de la vârsta de 4 ani. A absolvit Liceul de Coregrafie „Flora Capsali” în anul 2001. Andra Ionete este absolventă a Universității Naționale din București, unde a obținut licența în pedagogie a secției de coregrafie și a urmat un master în coregrafie. Angajată din anul 2002 la Opera Națională București, a interpretat mai multe roluri în spectacole de dans clasic precum: Spărgătorul de nuci de P.I Ceaikovski, Frumoasa din pădurea adormită și Lacul lebedelor de P.I Ceaikovski, Giselle de A. Adam, Cenușăreasa de S.Prokofiev, Coppelia de L.Delibes și multe altele, dar și în spectacole de dans contemporan, precum Palladio de Karl Jenkins și Falling Angels (coregrafia  Jiří Kylián), Tango fatal din Tango (Edward Clug).

Andra Ionete debutează în 2015 în baletul Petite mort (Jiří Kylián). Recent, a dansat Titania și Helena din The Dream (Sir Frederick Asthon), DSCH (coregrafia Alexei Ratmansky), Lise din La Fille mal gardée (Sir Frederick Asthon) și rolul titular din Manon de Jules Massenet (Kenneth MacMillan).

Repertoriu (roluri și dansuri):

  • Tango fatal – Tango (colaj muzical), coregrafia: Edward Clug
  • Clara / Dansul figurinelor de porțelan / Dans rusesc  – Spărgătorul de nuci de Piotr Ilici Ceaikovski, coregrafia: Alexa Mezincescu
  • Prințesa Florina / Pietrele prețioase / Zâne  –Frumoasa din pădurea adormită de Piotr Ilici Ceaikovski, regia și coregrafia: Alexa Mezincescu
  • Prietenii lui Beno / Lebedele mici / Ceardaș –Lacul lebedelor de Piotr Ilici Ceaikovski, coregrafia: Gheorghe Iancu, după Marius Petipa, Lev Ivanov
  • Pas de deux Prietenii / Mona / Zulma  – Giselle de Adolphe Ch. Adam, coregrafia: Jean Coralli, Jules Perrot, Marius Petipa, adaptarea: Mihai Babușka
  • Primăvara  – Cenușăreasa de Serghei Prokofiev, coregrafia: Mihai Babușka
  • Pas d’action / Umbre / Patru baiadere mici  – Baiadera de Ludwig Minkus, coregrafia: Marius Petipa, adaptarea: Mihai Babușka
  • Kitri / Mercedes – Don Quijote de Ludwig Minkus, coregrafia: Marius Petipa, Alexandr Gorski, adaptarea: Jaroslav Slavický
  • Medora / Odalisque  – Corsarul de Adolphe Ch. Adam, coregrafia: Vasili Medvedev, după Marius Petipa
  • Fusul – Coppélia de Léo Delibes, coregrafia: Anton Romanovski și Oleg Danovski
  • Sofia – Femei (colaj muzical), coregrafia: Gheorghe Iancu
  • Zâna – Visul unei nopți de vară de Virgil Popescu, coregrafia: Marc Bogaerts
  • Două prințese – Anna Karenina (muzica: Piotr Ilici Ceaikovski), coregrafia: Ioan Tugearu
  • Flăcăruia – Noaptea Valpurgiei din opera Faust de Charles Gounod, coregrafia: Alexa Mezincescu
  • Vals fantezie de Mihail Glinka, coregrafia: George Balanchine
  • Serenada de Piotr Ilici Ceaikovski, coregrafia: George Balanchine
  • Falling angels, coregrafia: Jiří Kylián
  • Pas de deux – Flăcările Parisului de Boris Asafiev, coregrafia: Mihail Fokin
  • Pas de deux – Esmeralda de Cesare Pugni, coregrafia: Marius Petipa
  • Palladio de Karl Jenkins, coregrafia: Mihai Babușka