Gabriela Popovici
Gabriela Popovici, a studiat baletul clasic în cadrul Liceului de Coregrafie din București și Facultatea de Educație Fizică și Sport „Spiru Haret”, specializarea gimnastică ritmică, în cadrul căreia a absolvit și modulul de pedagogie. A participat la un curs de perfecționare Coregrafie, în anul 2012, în cadrul proiectului „StudiiOpera” inițiat de Opera Națională București, în colaborare cu Academia Teatro alla Scala di Milano.
A studiat cu nume mari ale dansului printre care: Gilbert Meyer, Mihai Babușka, Valery Kovtun, Francisk Valkay, Olivier Patey, Vasily Medvedev, Stanislav Feco, Ethan Stiefel, Stephane Dalle, Marc Bogaerts, Ugo Ranieri, Andrei Fedotov.
Alături de Baletul Operei Naționale București, a participat in turnee în Olanda, Germania, Coreea de Sud, Luxembourg, Belgia, Gran Canaria.
Repertoriu:
- Regina – “Albă ca Zăpada şi cei şapte pitici”de Cornel Trăilescu, coregrafia: Francisc Valkay
- Gulnara – „Corsarul”de Adophe Ch. Adam, coregrafia: Vasili Medvedev, adaptare după Marius Petipa
- Gamzatti / Umbre – „Baiadera”de Ludwig Minkus, coregrafia: Marius Petipa, adaptarea: Mihai Babușka
- Dark Angel – „Serenada” de Piotr Ilici Ceaikovski, coregrafia: George Balanchine
- Mercedes / Zâna Pădurii – „Don Quijote” de Ludwig Minkus, coregrafia: Marius Petipa, Alexandr Gorski, adaptarea: Mihai Babușka
- Mercedes – „Don Quijote”de Ludwig Minkus, coregrafia: Marius Petipa, Alexandr Gorski, adaptarea: Jaroslav Slavický
- Studiu– muzica: Erik Satie, coregrafia: Mihai Babușka
- Myrtha / Mona – „Giselle”de Adolphe Ch. Adam, coregrafia: Vasile Marcu, adaptare după Marius Petipa
- Henriette – „Casanova”(colaj muzical), coregrafia: Monica Fotescu Uţă
- Hermia – „Visul unei nopţi de vară”de Virgil Popescu, coregrafia: Marc Bogaerts
- Mona / Zulma – „Giselle”de Adolphe Ch. Adam, coregrafia: Mihai Babușka, adaptare după Marius Petipa
- Prietenii lui Beno / Patru lebede mari – „Lacul Lebedelor”de Piotr Ilici Ceaikovski, coregrafia: Gheorghe Iancu, adaptare după Marius Petipa şi Lev Ivanov
- Madge – „La Sylphide”de Herman Severin Løvenskiold, coregrafia: August Bournonville, adaptarea: Johan Kobborg
- Zâna Fondantelor/ Fulgii / Florile – Spărgătorul de nucide Piotr Ilici Ceaikovski, coregrafia: Alexa Mezincescu
- Prietene – „Coppélia”de Léo Delibes, coregrafia: Anton Romanovski, Oleg Danovski
- Zâna Candorii / Pietrele prețioase – „Frumoasa din pădurea adormită”de Piotr Ilici Ceaikovski, coregrafia: Alexa Mezincescu
- Fleur de Lys – „Notre Dame de Paris”(colaj muzical), coregrafia: Ioan Tugearu
- Prietene – „Romeo şi Julieta”de Serghei Prokofiev, coregrafia: Ioan Tugearu
- Prietene – „La Fille mal gardée”de Ferdinand Herold și John Lanchbery, coregrafia: Alexa Mezincescu
- Kitty – „Anna Karenina”(muzica: Piotr Ilici Ceaikovski), coregrafia: Ioan Tugearu
- Pas de trois / Variaţii – „Paquita”de Ludwig Minkus, coregrafia: Marius Petipa, adaptarea: Ileana Iliescu
- Toamna / Iarna – „Cenuşăreasa” de Serghei Prokofiev, coregrafia: Mihai Babușka
- Solista – „Patetica”de Piotr Ilici Ceaikovski, coregrafia: Olivier Patey
- „Chopiniana”de Frédéric Chopin, coregrafia Mihail Fokin, adaptarea: Oleg Danovski