Coppélia

Léo Delibes

 
Libretul Charles Nuitter și Arthur Saint-Léon
Durata 2h Pauze nu
Premieră 12 și 13 mai 2021
Premiera mondială 25 mai 1870, Théatre Imperial de L'Opéra din Paris
Regia, coregrafia şi adaptarea coregrafică Corina Dumitrescu
Coregrafia originală Arthur Saint-Léon, Marius Petipa, Enrico Cechetti
Costume Bogdana Pascal
Decor Vladimir Turturica

Distribuție

Swanilda:
Marina Gaspar – debut

Franz:
Valentin Stoica

Coppelius:
Vlad Toader

Prietenele Swanildei:
Ella Puurtinen, Andrea Caleffi, Maria Gogonea, Amyra Badro, Octavia Cristea, Diana Gal

Prietenii lui Franz:
Sergiu Dan, Răzvan Cacoveanu, Maxime Latapie, Sacha Genet, Stefano Nappo, Riku Kawanishi

Soliști ceardaș:
Andreea Vălean, Emanuel Ippolito

Soliști mazurkă:
Andreea Hosszu, Cătălin Bucureșteanu, Raluca Jercea, Cristian Șușu

Baronul:
Ionuț Arteni

Baroneasa:
Adina Manda

Fiica baronului:
Kana Arai 

Primarul:
Narcis Niculaie

Cârciumarul:
Mircea Ioniță

Nevasta cârciumarului:
Lăcrămioara Proca

Preotul:
Florin Mihalache

Maeștri de balet soliști:
Mihaela Soare
Gabriela Popovici
Laura Blică Toader

Maeștri de balet ansamblu:
Oana Babușka
Alexandra Gavrilescu

Cu participarea Ansamblului de Balet al Operei Naționale București.

Spectacol cu bandă

Swanilda:
Cristina Dijmaru

Franz:
Bogdan Cănilă

Coppelius:
Vlad Toader

Prietenele Swanildei:
Ella Puurtinen, Andrea Caleffi, Maria Gogonea, Amyra Badro, Octavia Cristea – debut, Diana Gal

Prietenii lui Franz:
Sergiu Dan, Răzvan Cacoveanu, Maxime Latapie, Sacha Genet – debut, Stefano Nappo, Riku Kawanishi – debut

Soliști ceardaș:
Andreea Vălean – debut, Emanuel Ippolito  debut

Soliști mazurkă:
Andreea Hosszu, Cătălin Bucureșteanu –debut, Raluca Jercea, Cristian Șușu

Baronul:
Ionuț Arteni

Baroneasa:
Adina Manda –  debut

Fiica baronului:
Kana Arai 

Primarul:
Narcis Niculaie – debut

Cârciumarul:
Mircea Ioniță

Nevasta cârciumarului:
Lăcrămioara Proca

Preotul:
Florin Mihalache

Maeștri de balet soliști:
Adina Tudor
Gabriela Popovici
Laura Blică Toader

Maeștri de balet ansamblu:
Oana Babușka
Alexandra Gavrilescu

Cu participarea Ansamblului de Balet al Operei Naționale București.

Spectacol cu bandă

Dirijor: Ciprian Teodorașcu

Swanilda:
Ada Gonzalez

Franz:
Valentin Stoicadebut

Coppelius:
Vlad Toader

Prietenele Swanildei:
Margaux Chesnais, Uyu Hiromoto, Adina Mandadebut, Karen Saito, Maria Gogonea, Amyra Badro

Prietenii lui Franz:
Sergiu Dan, Răzvan Cacoveanu, Maxime Latapie, Alexandre Plesis, Tomas Sanza, Stefano Nappo

Soliști ceardaș:
Rachel Gil, Marodo Sakairi – debut

Soliști mazurkă:
Andreea Hosszu, Cristian Gîdoi, Raluca Jercea, Cristian Șușu

Baronul:
Ionuț Arteni – debut

Baroneasa:
Marina Gaspar

Fiica baronului:
Greta Niță

Primarul:
Vicențiu Popescu

Cârciumarul:
Mircea Ioniță

Nevasta cârciumarului:
Lăcrămioara Proca

Preotul:
Florin Mihalache

Maeștrii de balet soliști:
Adina Tudor
Andra Ionete
Laura Blică Toader

Maeștrii de balet ansamblu:
Oana Babușka
Alexandra Gavrilescu

Cu participarea Baletului și Orchestrei Operei Naționale București

*Instituția își rezervă dreptul de a aduce modificări în distribuțiile spectacolelor în cazul în care situația le impune.

Dirijor: Ciprian Teodorașcu

Swanilda:
Mihaela Soare

Franz:
Bogdan Cănilă

Coppelius:
Virgil Ciocoiu

Prietenele Swanildei:
Margaux Chesnais, Andrea Caleffi, Julia Baro, Karen Saito, Maria Gogonea, Rachel Gil

Prietenii lui Franz:
Sergiu Dan, Răzvan Cacoveanu, Maxime Latapie, Federico Ginetti, Stefano Nappo, Tomas Sanza

Soliști ceardaș:
Andrada Pătrânjel, Alexandre Plesis

Soliști mazurkă:
Molly Hall, Cristian Gîdoi, Gloria Barbu – debut, Ionuț Diniță

Baronul:
Antonel Oprescu

Baroneasa:
Marina Gaspar – debut

Fiica baronului:
Diana Gal – debut

Primarul:
Vicențiu Popescu

Cârciumarul:
Mircea Ioniță

Nevasta cârciumarului:
Lăcrămioara Proca

Preotul:
Florin Mihalache

Maeștrii de balet soliști:
Adina Tudor
Andra Ionete
Laura Blică Toader

Maeștrii de balet ansamblu:
Oana Babușka
Alexandra Gavrilescu

Cu participarea Baletului și Orchestrei Operei Naționale București

*Instituția își rezervă dreptul de a aduce modificări în distribuțiile spectacolelor în cazul în care situația le impune.

Dirijor: Ciprian Teodorașcu

Swanilda:
Cristina Dijmaru – debut

Franz:
Bogdan Cănilă

Coppelius:
Vlad Toader

Prietenele Swanildei:
Kana Yamaguchi, Julia Baro, Karen Saito, Amyra Badro – debut, Andreea Caleffi, Ella Puurtinen – debut

Prietenii lui Franz:
Egoitz Segura, Maxime Latapie, Federico Ginetti, Sergiu Dan, Stefano Nappo, Tomas Sanza

Soliști ceardaș:
Tamara Grimmer – debut, Răzvan Cacoveanu

Soliști mazurkă:
Andreea Hosszu, Marodo Sakairi – debut, Molly Hall, Cristian Gâdoi – debut

Baronul:
Antonel Oprescu

Baroneasa:
Margaux Chesnais

Fiica baronului:
Marina Gaspar

Primarul:
Vicențiu Popescu

Cârciumarul:
Mircea Ioniță

Nevasta cârciumarului:
Lăcrămioara Proca

Preotul:
Florin Mihalache

Maeștrii de balet soliști:
Adina Tudor
Andra Ionete
Laura Blică Toader

Maeștrii de balet ansamblu:
Oana Babușka
Alexandra Gavrilescu

 

Swanilda:
Mihaela Soare

Franz:
Bogdan Cănilă

Coppelius:
Virgil Ciocoiu

Prietenele Swanildei:
Margaux Chesnais, Julia Baro, Uyu Hiromoto, Andreea Caleffi, Maria Gogonea, Andrada Pătrânjel

Prietenii lui Franz:
Egoitz Segura, Maxime Latapie, Federico Ginetti, Sergiu Dan, Stefano Nappo, Tomas Sanza – debut

Soliști ceardaș:
Rachel Gil, Alexander Plesis

Soliști mazurkă:
Raluca Jercea – debut, Cristian Șușu, Andreea Hosszu – debut, Ionuț Diniță

Baronul:
Antonel Oprescu

Baroneasa:
Kana Yamaguchi

Fiica baronului:
Kata Arai

Primarul:
Vicențiu Popescu

Cârciumarul:
Mircea Ioniță

Nevasta cârciumarului:
Lăcrămioara Proca

Preotul:
Florin Mihalache

Maeștrii de balet soliști:
Adina Tudor
Andra Ionete
Laura Blică Toader

Maeștrii de balet ansamblu:
Oana Babușka
Alexandra Petrescu

 

Spectacol cu bandă

Swanilda:
Ada Gonzalez

Franz:
Robert Enache

Coppelius:
Vlad Toader

Prietenele Swanildei:
Margaux Chesnais, Molly Hall, Greta Niță, Marina Gaspar, Rachel Fil, Diana Gal

Prietenii lui Franz:
Egoitz Segura, Maxime Latapie, Federico Ginetti, Răzvan Cacoveanu, Alexander Plesis, Stefano Nappo

Soliști ceardaș:
Andrada Pătrânjel, Sergiu Dan

Soliști mazurkă:
Kana Yamaguchi, Egoitz Segura, Karen Saito, Ionuț Diniță – debut

Baronul:
Antonel Oprescu

Baroneasa:
Rin Okuno

Fiica baronului:
Kana Arai

Primarul:
Vicențiu Popescu

Cârciumarul:
Mircea Ioniță

Nevasta cârciumarului:
Lăcrămioara Proca

Preotul:
Florin Mihalache

Maeștrii de balet soliști:
Andra Ionete
Liliana Nică
Laura Blică Toader
Adina Tudor

Maeștrii de balet ansamblu:
Oana Babușka
Alexandra Petrescu

Spectacol cu bandă

Dirijor: Ciprian Teodorașcu

Swanilda:
Mihaela Soare – debut

Franz:
Bogdan Canilă

Coppelius:
Virgil Ciocoiu

Prietenele Swanildei:
Julia Baro, Kana Arai, Uyu Hiromoto, Maria Gogonea, Rachel Gil, Diana Gal

Prietenii lui Franz:
Oscar Ward, Maxime Latapie, Antoni Canellas debut, Stefano Nappo, Răzvan Cacoveanu, Sergiu Dan

Soliști ceardaș:
Andrada Pătrânjel, Alexandre Plesis debut

Soliști mazurkă:
Kana Yamaguchi, Egoitz Segura, Karen Saito debut, Marco Corcella

Baronul:
Antonel Oprescu

Baroneasa:
Margaux Chesnais – debut

Fiica baronului:
Marina Gaspar debut

Primarul:
Vicențiu Popescu

Cârciumarul:
Mircea Ioniță

Nevasta cârciumarului:
Lăcrămioara Proca

Preotul:
Florin Mihalache

Maeștrii de balet soliști:
Corina Dumitrescu
Adina Tudor
Liliana Nică
Laura Blică Toader

Maeștrii de balet ansamblu:
Alexandra Petrescu
Oana Babușka

Cu participarea Orchestrei și a Baletului Operei Naționale București

Dirijor: Ciprian Teodorașcu

Swanilda:
Ada González

Franz:
Robert Enache

Coppelius:
Vlad Toader – debut

Prietenele Swanildei:
Julia Baro, Kana Arai, Uyu Hiromot, Maria Gogonea, Rachel Gil, Diana Gal

Prietenii lui Franz:
Oscar Ward, Maxime Latapie, Antoni Canellas, Stefano Nappo, Răzvan Cacoveanu, Sergiu Dan

Soliști ceardaș:
Andrada Pătrânjel, Alexandre Plesis

Soliști mazurkă:
Karen Saito, Egoitz Segura, Margaux Chesnais,  Marco Corcella

Baronul:
Antonel Oprescu

Baroneasa:
Kana Yamaguchi   – debut

Fiica baronului:
Greta Niță debut

Primarul:
Vicențiu Popescu

Cârciumarul:
Mircea Ioniță

Nevasta cârciumarului:
Lăcrămioara Proca

Preotul:
Florin Mihalache

Maeștrii de balet soliști:
Corina Dumitrescu
Gabriel Opincaru
Liliana Nică
Laura Blică Toader

Maeștrii de balet ansamblu:
Alexandra Petrescu
Oana Babușka

Cu participarea Orchestrei și a Baletului Operei Naționale București

SPECTACOL EXCLUSIV ONLINE

Swanilda:
Ada González

Franz:
Robert Enache

Coppelius:
Virgil Ciocoiu

Prietenele Swanildei:
Margaux Chesnais, Molly Hall, Greta Niță, Marina Gaspar, Rachel Gil, Diana Gal

Prietenii lui Franz:
Oscar Ward, Maxime Latapie, Alexandre Plesis, Stefano Nappo, Federico Ginetti, Răzvan Cacoveanu

Soliști ceardaș:
Andrada Pătrânjel, Sergiu Dan

Soliști mazurkă:
Julia Baro, Kana Yamaguchi, Marco Corcella, Egoitz Segura

Baronul:
Antonel Oprescu

Baroneasa:
Rin Okuno

Fiica baronului:
Kana Arai

Primarul:
Vicențiu Popescu

Cârciumarul:
Mircea Ioniță

Nevasta cârciumarului:
Lăcrămioara Proca

Preotul:
Florin Mihalache

Maeștrii de balet soliști:
Corina Dumitrescu
Adina Tudor
Liliana Nică
Laura Blică Toader

Maeștrii de balet ansamblu:
Alexandra Petrescu
Oana Babușka

Cu participarea Baletului Operei Naționale București

Swanilda:
Ada González

Franz:
Robert Enache

Coppelius:
Virgil Ciocoiu

Prietenele Swanildei:
Margaux Chesnais, Molly Hall, Greta Niță, Marina Gaspar, Rachel Gil, Diana Gal

Prietenii lui Franz:
Oscar Ward, Maxime Latapie, Alexandre Plesis, Stefano Nappo, Federico Ginetti, Răzvan Cacoveanu

Soliști ceardaș:
Andrada Pătrânjel, Sergiu Dan

Soliști mazurkă:
Julia Baro, Kana Yamaguchi, Marco Corcella, Egoitz Segura

Baronul:
Antonel Oprescu

Baroneasa:
Rin Okuno

Fiica baronului:
Kana Arai

Primarul:
Vicențiu Popescu

Cârciumarul:
Mircea Ioniță

Nevasta cârciumarului:
Lăcrămioara Proca

Preotul:
Florin Mihalache

Maeștrii de balet soliști:
Corina Dumitrescu
Adina Tudor
Liliana Nică
Laura Blică Toader

Maeștrii de balet ansamblu:
Alexandra Petrescu
Oana Babușka

Cu participarea Baletului Operei Naționale București

Swanilda:
Ada González

Franz:
Robert Enache

Coppelius:
Virgil Ciocoiu

Prietenele Swanildei:
Margaux Chesnais, Molly Hall, Greta Niță, Marina Gaspar, Rachel Gil, Diana Gal

Prietenii lui Franz:
Oscar Ward, Maxime Latapie, Alexandre Plesis, Stefano Nappo, Federico Ginetti, Răzvan Cacoveanu

Soliști ceardaș:
Andrada Pătrânjel, Sergiu Dan

Soliști mazurkă:
Julia Baro, Kana Yamaguchi, Marco Corcella, Egoitz Segura

Baronul:
Antonel Oprescu

Baroneasa:
Rin Okuno

Fiica baronului:
Kana Arai

Primarul:
Vicențiu Popescu

Cârciumarul:
Mircea Ioniță

Nevasta cârciumarului:
Lăcrămioara Proca

Preotul:
Florin Mihalache

Maeștrii de balet soliști:
Corina Dumitrescu
Adina Tudor
Liliana Nică
Laura Blică Toader

Maeștrii de balet ansamblu:
Alexandra Petrescu
Oana Babușka

Cu participarea Baletului Operei Naționale București

Swanilda:
Andra Ionete

Franz:
Bogdan Cănilă

Coppelius:
Valentin Stoica

Prietenele Swanildei:
Julia Baro, Kana Yamaguchi, Karen Saito, Uyu Hiromoto, Andrada Pătrânjel, Maria Gogonea

Prietenii lui Franz:
Egoitz Segura, Marco Corcella, Sergiu Dan, Alexandre Plesis, Federico Ginetti, Stefano Nappo

Soliști ceardaș:
Rachel Gil, Răzvan Cacoveanu

Soliști mazurkă:
Margaux Chesnais, Molly Hall, Oscar Ward, Maxime Latapie

Baronul:
Antonel Oprescu

Baroneasa:
Rin Okuno

Fiica baronului:
Kana Arai

Primarul:
Vicențiu Popescu

Cârciumarul:
Mircea Ioniță

Nevasta cârciumarului:
Lăcrămioara Proca

Preotul:
Florin Mihalache

 

Maeștrii de balet soliști:
Corina Dumitrescu
Gabriel Opincaru
Liliana Nică
Laura Blică Toader

Maeștrii de balet ansamblu:
Alexandra Petrescu
Oana Babușka

Cu participarea Baletului Operei Naționale București



 

Sinopsis

Actul I

Piața unui târg pitoresc polonez în pragul unei sărbători populare. Tânăra Swanilda e interesată de locuința enigmaticului Coppelius, un bătrân meșter de păpuși, la fereastra căruia zărește silueta unei fete ce pare că citește o carte. Swanilda caută să-i atragă atenția, dar misterioasa ființă din fereastră rămâne nemișcată.

Când apare logodnicul ei Franz, Swanilda se ascunde ca să-l surprindă. Observă cum fata de la fereastră, îi atrage și lui Franz atenția, care, fermecat de frumusețea ei, o privește îndelung, o salută, și lui îi pare că aceasta îi răspunde.

Swanilda iese din ascunzătoare și își ia la rost iubitul. Între timp, piața se umple de lume. Sosește și primarul alături de meșterul clopotar, anunțând sărbătoarea din ziua următoare, cu ocazia instalării unui nou clopot dăruit de baron.

Din casa misteriosului Coppelius se aud zgomote ciudate și ferestrele se iluminează puternic. Mulțimea curioasă se întreabă ce secrete magice ascunde fabricantul de păpuși. Când atmosfera revine la normal, primarul îi reamintește Swanildei că a doua zi va avea loc căsătoria ei, însă tânăra nu mai pare decisă să facă acest pas.

Gândul că Franz e vrăjit de apariția rivalei din fereastră nu-i dă pace și, nesigură pe dragostea acestuia, îi întoarce spatele. Franz se îndepărtează, iar Swanilda, părând acum indiferentă, dansează în continuare cu prietenele ei. Dansul ritualic cu spicele de grâu, care nu sună corespunzător când sunt scuturate, nu-i poate confirma Swanildei iubirea lui Franz, lăsând-o întristată.

Își face apariția un grup de tineri dintr-un sat unguresc învecinat care îi animă pe localnici cu un ceardaș, iar în cele din urmă, seara se lasă peste târg și lumea se risipește de pe uliță.

Meșterul Coppelius părăsește în sfârșit atelierul în care tot lucrase și încuie ușa, dar în învălmășeala provocată de câțiva tineri, el pierde cheia de la intrare, Swanilda fiind cea care o găsește. Curioasă și geloasă deopotrivă, se hotărăște să descopere enigma din spatele siluetei de la fereastră și se strecoară în atelier împreună cu prietenele sale. Coppelius se întoarce pe uliță căutându-și neliniștit cheia, și e urmărit din umbră de către Franz, interesat de același mister al fetei din fereastră. Văzând ușa deschisă, bătrânul aleargă înăuntru îngrijorat.

Actul al II-lea

Fetele au intrat în oarecum sinistrul atelier al lui Coppelius, pășind speriate printre umbrele create de siluete stranii. Tinerele rămân uimite la vederea manechinelor de mărime umană și explorează cu teamă, iar Swanilda este grăbită să dea ochii cu necunoscuta de la fereastră, pe care o găsește ascunsă după un scaun.

Dându-și seama că presupusa rivală nu e altceva decât o păpușă ca toate celelalte, fetele izbucnesc în râs și răvășesc atelierul, cercetând creațiile meșterului. Ating în treacăt păpușile care încep să facă mișcări mecanice și, antrenate de ritmul mișcărilor, fetele dansează pline de veselie.

Când Coppelius năvălește furios, oprind mecanismele și izgonind fetele, Swanilda rămâne ascunsă în atelier.

Între timp, și Franz îndrăznește să pătrundă în atelier, mărturisindu-i lui Coppelius că o iubește pe fata de la geam și că dorește să o cunoască. În mintea bătrânului încolțește imediat ambiția de a-l sacrifica pe tânăr pentru a-și realiza planul ocult, anume însuflețirea creației sale excepționale, păpușa ce-i poartă numele: Coppélia.

Meșterul se arată binevoitor și îi dă tânărului să bea vin în care a turnat somnifer, adormindu-l pentru a-și pune în aplicare planul. În acest timp, Swanilda ia locul păpușii de la geam. Bătrânul o aduce aproape de cel adormit și trece la pasențe magice pentru a o însufleți, prin migrarea sufletului lui Franz în trupul păpușii. Acum „păpușa” Swanilda intră în schema lui Coppelius și prinde treptat viață, ridicându-se și schițând pași de dans plini de elan și grație.

Dar „păpușa” astfel însuflețită se apropie mereu de tânărul adormit și, în ciuda eforturilor lui Coppelius de a o întrerupe, Swanilda caută să-și salveze iubitul, trezindu-l.

O dată cu zorii, se aude fanfara ce anunță începerea festivităților. Meșterul vrea să așeze „păpușa” pe scaunul ei și s-o dezactiveze, dar aceasta se mișcă neîncetat, punând în mișcare alte câteva mecanisme. Astfel, Swanilda reușește să-și trezească logodnicul. Cei doi fug împreună, aruncând manechinul la picioarele lui Coppelius, a cărui magie absurdă a fost dejucată de dragostea celor doi.

Actul al III-lea

Cei doi îndrăgostiți părăsesc casa păpușarului și povestesc prietenilor întâmplările ciudate trăite în atelier, care de fapt le-au reconfirmat iubirea.

Atmosfera se animă prin apariția baronului și a familiei acestuia, însoțiți de alaiul satului sărbătorind instalarea clopotului cel nou oferit de nobil.

În fața stăpânului locului trec tinerele perechi ce urmează să se căsătorească, iar printre ele se află și Swanilda cu Franz.

În mijlocul bucuriei și însuflețirii generale apare Coppelius, trist, ținând în brate păpușa stricată. Swanilda și Franz îi cer iertare bătrânului naiv pentru harababura consumată în atelierul său. Meșterul le acceptă scuzele și le binecuvântează dragostea.

 

Synopsis

1st Act

The square of a picturesque Polish fair on the eve of a popular holiday.

Young Swanilda is interested in the home of the enigmatic Coppelius, an old doll craftsman, at the window of who she sees the silhouette of a girl who seems to be reading a book. Swanilda tries to get his attention, but the mysterious creature in the window remains motionless.

When her fiancé Franz appears, Swanilda hides to surprise him. She notices how the girl at the window also attracts Franz’s attention, who enchanted by her beauty, looks at her for a long time, greets her, and it seems to him that she answers him.

Swanilda comes out of hiding and argues with her boyfriend. Meanwhile, the market is filling with people. The mayor also arrives with the master bell-ringer, announcing the next day’s celebration, on the occasion of the installation of a new bell donated by the baron.

Strange noises are heard from the house of the mysterious Coppelius and the windows are brightly lit. The curious crowd wonders what magical secrets the doll maker is hiding. When the atmosphere returns to normal the mayor reminds Swanilda that her marriage will take place the next day, but the young woman no longer seems determined to take this step.

The thought that Franz is enchanted by the appearance of her rival from the window does not give her peace and feeling insecure about his love, she turns her back on him. Franz walks away, and Swanilda, now seeming indifferent, continues to dance with her friends. The ritual dance with the ears of wheat that do not sound appropriate when shaken, cannot confirm Swanilda’s love for Franz, leaving her saddened.

A group of young people from a neighboring Hungarian village shows up and animates the locals with a csardas and in the evening they leave the fair and the people disperse from the street.

Master Coppelius finally leaves the workshop where he kept working and locks the door, but in the commotion caused by a few young people he loses the key to the entrance, Swanilda being the one who finds it. Curious and jealous alike, she decides to discover the riddle behind the silhouette at the window and sneaks into the workshop with her friends. Coppelius returns to the street anxiously searching for his key, and is pursued from the shadows by Franz, interested in the same mystery of the girl in the window. Seeing the door open, the old man runs inside worried.

2nd Act

The girls entered Coppelius’s somewhat sinister workshop, walking frightened through the shadows created by strange silhouettes. The young women are amazed at the sight of human-sized mannequins and explore in fear and Swanilda is in a hurry to meet the stranger from the window, whom she finds hidden behind a chair.

Realizing that the alleged rival is nothing more than a doll like all the others, the girls burst out laughing and rummaging through the workshop, researching the master’s creations. Reaching in pass the dolls they begin to make mechanical movements and, driven by the rhythm of the movements, the girls dance full of joy.

When Coppelius storms in stopping the mechanisms and driving the girls away, Swanilda remains hidden in the workshop.

    Meanwhile, Franz also dares to enter the workshop, confessing to Coppelius that he loves the girl by the window and that he wants to meet her. In the old man’s mind immediately springs the ambition to sacrifice the young man to realize his occult plan, namely the life of his exceptional creation, the doll that bears his name: Coppélia.

    The master is benevolent and gives the young man to drink some wine in which he poured sleeping pills; the young man is put to sleep and the master implements his plan. Meanwhile, Swanilda takes the doll’s place in the window. The old man brings her close to the sleeping one and moves on to magical puzzles to enliven her, by migrating Franz’s soul into the doll’s body. Now the “doll” Swanilda enters Coppelius’ scheme and gradually comes to life, getting up and sketching dance steps full of zeal and grace.

    But the “doll” thus animated always approaches the sleeping young man and, despite Coppelius’ efforts to interrupt her, Swanilda seeks to save her lover, waking him up.

    At dawn, the marching band announces the beginning of the festivities. The craftsman wants to put the “doll” on her chair and deactivate it, but it moves constantly, setting in motion a few other mechanisms. Thus, Swanilda manages to wake up her fiancé.

The two run away together throwing the mannequin at Coppelius’s feet, whose absurd magic was thwarted by the love of the two.

3rd Act

The two lovers leave the puppet house and tell their friends the strange events they lived through.

The atmosphere is animated by the appearance of the baron and his family, accompanied by the village procession celebrating the installation of the new bell offered by the nobleman.

The young couples who are about to get married pass in front of the owner of the place and among them are Swanilda and Franz.

In the midst of the general joy and liveliness, Coppelius appears, sad, holding the broken doll in his arms. Swanilda and Franz apologize to the naive old man for the mess he made in his workshop. The master accepts their apology and blesses their love.