Distribuție
Swanilda:
Marina Gaspar – debut
Franz:
Valentin Stoica
Coppelius:
Vlad Toader
Prietenele Swanildei:
Ella Puurtinen, Andrea Caleffi, Maria Gogonea, Amyra Badro, Octavia Cristea, Diana Gal
Prietenii lui Franz:
Sergiu Dan, Răzvan Cacoveanu, Maxime Latapie, Sacha Genet, Stefano Nappo, Riku Kawanishi
Soliști ceardaș:
Andreea Vălean, Emanuel Ippolito
Soliști mazurkă:
Andreea Hosszu, Cătălin Bucureșteanu, Raluca Jercea, Cristian Șușu
Baronul:
Ionuț Arteni
Baroneasa:
Adina Manda
Fiica baronului:
Kana Arai
Primarul:
Narcis Niculaie
Cârciumarul:
Mircea Ioniță
Nevasta cârciumarului:
Lăcrămioara Proca
Preotul:
Florin Mihalache
Maeștri de balet soliști:
Mihaela Soare
Gabriela Popovici
Laura Blică Toader
Maeștri de balet ansamblu:
Oana Babușka
Alexandra Gavrilescu
Cu participarea Ansamblului de Balet al Operei Naționale București.
Spectacol cu bandă
Swanilda:
Cristina Dijmaru
Franz:
Bogdan Cănilă
Coppelius:
Vlad Toader
Prietenele Swanildei:
Ella Puurtinen, Andrea Caleffi, Maria Gogonea, Amyra Badro, Octavia Cristea – debut, Diana Gal
Prietenii lui Franz:
Sergiu Dan, Răzvan Cacoveanu, Maxime Latapie, Sacha Genet – debut, Stefano Nappo, Riku Kawanishi – debut
Soliști ceardaș:
Andreea Vălean – debut, Emanuel Ippolito – debut
Soliști mazurkă:
Andreea Hosszu, Cătălin Bucureșteanu –debut, Raluca Jercea, Cristian Șușu
Baronul:
Ionuț Arteni
Baroneasa:
Adina Manda – debut
Fiica baronului:
Kana Arai
Primarul:
Narcis Niculaie – debut
Cârciumarul:
Mircea Ioniță
Nevasta cârciumarului:
Lăcrămioara Proca
Preotul:
Florin Mihalache
Maeștri de balet soliști:
Adina Tudor
Gabriela Popovici
Laura Blică Toader
Maeștri de balet ansamblu:
Oana Babușka
Alexandra Gavrilescu
Cu participarea Ansamblului de Balet al Operei Naționale București.
Spectacol cu bandă
Dirijor: Ciprian Teodorașcu
Swanilda:
Ada Gonzalez
Franz:
Valentin Stoica – debut
Coppelius:
Vlad Toader
Prietenele Swanildei:
Margaux Chesnais, Uyu Hiromoto, Adina Manda – debut, Karen Saito, Maria Gogonea, Amyra Badro
Prietenii lui Franz:
Sergiu Dan, Răzvan Cacoveanu, Maxime Latapie, Alexandre Plesis, Tomas Sanza, Stefano Nappo
Soliști ceardaș:
Rachel Gil, Marodo Sakairi – debut
Soliști mazurkă:
Andreea Hosszu, Cristian Gîdoi, Raluca Jercea, Cristian Șușu
Baronul:
Ionuț Arteni – debut
Baroneasa:
Marina Gaspar
Fiica baronului:
Greta Niță
Primarul:
Vicențiu Popescu
Cârciumarul:
Mircea Ioniță
Nevasta cârciumarului:
Lăcrămioara Proca
Preotul:
Florin Mihalache
Maeștrii de balet soliști:
Adina Tudor
Andra Ionete
Laura Blică Toader
Maeștrii de balet ansamblu:
Oana Babușka
Alexandra Gavrilescu
Cu participarea Baletului și Orchestrei Operei Naționale București
*Instituția își rezervă dreptul de a aduce modificări în distribuțiile spectacolelor în cazul în care situația le impune.
Dirijor: Ciprian Teodorașcu
Swanilda:
Mihaela Soare
Franz:
Bogdan Cănilă
Coppelius:
Virgil Ciocoiu
Prietenele Swanildei:
Margaux Chesnais, Andrea Caleffi, Julia Baro, Karen Saito, Maria Gogonea, Rachel Gil
Prietenii lui Franz:
Sergiu Dan, Răzvan Cacoveanu, Maxime Latapie, Federico Ginetti, Stefano Nappo, Tomas Sanza
Soliști ceardaș:
Andrada Pătrânjel, Alexandre Plesis
Soliști mazurkă:
Molly Hall, Cristian Gîdoi, Gloria Barbu – debut, Ionuț Diniță
Baronul:
Antonel Oprescu
Baroneasa:
Marina Gaspar – debut
Fiica baronului:
Diana Gal – debut
Primarul:
Vicențiu Popescu
Cârciumarul:
Mircea Ioniță
Nevasta cârciumarului:
Lăcrămioara Proca
Preotul:
Florin Mihalache
Maeștrii de balet soliști:
Adina Tudor
Andra Ionete
Laura Blică Toader
Maeștrii de balet ansamblu:
Oana Babușka
Alexandra Gavrilescu
Cu participarea Baletului și Orchestrei Operei Naționale București
*Instituția își rezervă dreptul de a aduce modificări în distribuțiile spectacolelor în cazul în care situația le impune.
Dirijor: Ciprian Teodorașcu
Swanilda:
Cristina Dijmaru – debut
Franz:
Bogdan Cănilă
Coppelius:
Vlad Toader
Prietenele Swanildei:
Kana Yamaguchi, Julia Baro, Karen Saito, Amyra Badro – debut, Andreea Caleffi, Ella Puurtinen – debut
Prietenii lui Franz:
Egoitz Segura, Maxime Latapie, Federico Ginetti, Sergiu Dan, Stefano Nappo, Tomas Sanza
Soliști ceardaș:
Tamara Grimmer – debut, Răzvan Cacoveanu
Soliști mazurkă:
Andreea Hosszu, Marodo Sakairi – debut, Molly Hall, Cristian Gâdoi – debut
Baronul:
Antonel Oprescu
Baroneasa:
Margaux Chesnais
Fiica baronului:
Marina Gaspar
Primarul:
Vicențiu Popescu
Cârciumarul:
Mircea Ioniță
Nevasta cârciumarului:
Lăcrămioara Proca
Preotul:
Florin Mihalache
Maeștrii de balet soliști:
Adina Tudor
Andra Ionete
Laura Blică Toader
Maeștrii de balet ansamblu:
Oana Babușka
Alexandra Gavrilescu
Swanilda:
Mihaela Soare
Franz:
Bogdan Cănilă
Coppelius:
Virgil Ciocoiu
Prietenele Swanildei:
Margaux Chesnais, Julia Baro, Uyu Hiromoto, Andreea Caleffi, Maria Gogonea, Andrada Pătrânjel
Prietenii lui Franz:
Egoitz Segura, Maxime Latapie, Federico Ginetti, Sergiu Dan, Stefano Nappo, Tomas Sanza – debut
Soliști ceardaș:
Rachel Gil, Alexander Plesis
Soliști mazurkă:
Raluca Jercea – debut, Cristian Șușu, Andreea Hosszu – debut, Ionuț Diniță
Baronul:
Antonel Oprescu
Baroneasa:
Kana Yamaguchi
Fiica baronului:
Kata Arai
Primarul:
Vicențiu Popescu
Cârciumarul:
Mircea Ioniță
Nevasta cârciumarului:
Lăcrămioara Proca
Preotul:
Florin Mihalache
Maeștrii de balet soliști:
Adina Tudor
Andra Ionete
Laura Blică Toader
Maeștrii de balet ansamblu:
Oana Babușka
Alexandra Petrescu
Spectacol cu bandă
Swanilda:
Ada Gonzalez
Franz:
Robert Enache
Coppelius:
Vlad Toader
Prietenele Swanildei:
Margaux Chesnais, Molly Hall, Greta Niță, Marina Gaspar, Rachel Fil, Diana Gal
Prietenii lui Franz:
Egoitz Segura, Maxime Latapie, Federico Ginetti, Răzvan Cacoveanu, Alexander Plesis, Stefano Nappo
Soliști ceardaș:
Andrada Pătrânjel, Sergiu Dan
Soliști mazurkă:
Kana Yamaguchi, Egoitz Segura, Karen Saito, Ionuț Diniță – debut
Baronul:
Antonel Oprescu
Baroneasa:
Rin Okuno
Fiica baronului:
Kana Arai
Primarul:
Vicențiu Popescu
Cârciumarul:
Mircea Ioniță
Nevasta cârciumarului:
Lăcrămioara Proca
Preotul:
Florin Mihalache
Maeștrii de balet soliști:
Andra Ionete
Liliana Nică
Laura Blică Toader
Adina Tudor
Maeștrii de balet ansamblu:
Oana Babușka
Alexandra Petrescu
Spectacol cu bandă
Dirijor: Ciprian Teodorașcu
Swanilda:
Mihaela Soare – debut
Franz:
Bogdan Canilă
Coppelius:
Virgil Ciocoiu
Prietenele Swanildei:
Julia Baro, Kana Arai, Uyu Hiromoto, Maria Gogonea, Rachel Gil, Diana Gal
Prietenii lui Franz:
Oscar Ward, Maxime Latapie, Antoni Canellas – debut, Stefano Nappo, Răzvan Cacoveanu, Sergiu Dan
Soliști ceardaș:
Andrada Pătrânjel, Alexandre Plesis – debut
Soliști mazurkă:
Kana Yamaguchi, Egoitz Segura, Karen Saito – debut, Marco Corcella
Baronul:
Antonel Oprescu
Baroneasa:
Margaux Chesnais – debut
Fiica baronului:
Marina Gaspar – debut
Primarul:
Vicențiu Popescu
Cârciumarul:
Mircea Ioniță
Nevasta cârciumarului:
Lăcrămioara Proca
Preotul:
Florin Mihalache
Maeștrii de balet soliști:
Corina Dumitrescu
Adina Tudor
Liliana Nică
Laura Blică Toader
Maeștrii de balet ansamblu:
Alexandra Petrescu
Oana Babușka
Cu participarea Orchestrei și a Baletului Operei Naționale București
Dirijor: Ciprian Teodorașcu
Swanilda:
Ada González
Franz:
Robert Enache
Coppelius:
Vlad Toader – debut
Prietenele Swanildei:
Julia Baro, Kana Arai, Uyu Hiromot, Maria Gogonea, Rachel Gil, Diana Gal
Prietenii lui Franz:
Oscar Ward, Maxime Latapie, Antoni Canellas, Stefano Nappo, Răzvan Cacoveanu, Sergiu Dan
Soliști ceardaș:
Andrada Pătrânjel, Alexandre Plesis
Soliști mazurkă:
Karen Saito, Egoitz Segura, Margaux Chesnais, Marco Corcella
Baronul:
Antonel Oprescu
Baroneasa:
Kana Yamaguchi – debut
Fiica baronului:
Greta Niță – debut
Primarul:
Vicențiu Popescu
Cârciumarul:
Mircea Ioniță
Nevasta cârciumarului:
Lăcrămioara Proca
Preotul:
Florin Mihalache
Maeștrii de balet soliști:
Corina Dumitrescu
Gabriel Opincaru
Liliana Nică
Laura Blică Toader
Maeștrii de balet ansamblu:
Alexandra Petrescu
Oana Babușka
Cu participarea Orchestrei și a Baletului Operei Naționale București
SPECTACOL EXCLUSIV ONLINE
Swanilda:
Ada González
Franz:
Robert Enache
Coppelius:
Virgil Ciocoiu
Prietenele Swanildei:
Margaux Chesnais, Molly Hall, Greta Niță, Marina Gaspar, Rachel Gil, Diana Gal
Prietenii lui Franz:
Oscar Ward, Maxime Latapie, Alexandre Plesis, Stefano Nappo, Federico Ginetti, Răzvan Cacoveanu
Soliști ceardaș:
Andrada Pătrânjel, Sergiu Dan
Soliști mazurkă:
Julia Baro, Kana Yamaguchi, Marco Corcella, Egoitz Segura
Baronul:
Antonel Oprescu
Baroneasa:
Rin Okuno
Fiica baronului:
Kana Arai
Primarul:
Vicențiu Popescu
Cârciumarul:
Mircea Ioniță
Nevasta cârciumarului:
Lăcrămioara Proca
Preotul:
Florin Mihalache
Maeștrii de balet soliști:
Corina Dumitrescu
Adina Tudor
Liliana Nică
Laura Blică Toader
Maeștrii de balet ansamblu:
Alexandra Petrescu
Oana Babușka
Cu participarea Baletului Operei Naționale București
Swanilda:
Ada González
Franz:
Robert Enache
Coppelius:
Virgil Ciocoiu
Prietenele Swanildei:
Margaux Chesnais, Molly Hall, Greta Niță, Marina Gaspar, Rachel Gil, Diana Gal
Prietenii lui Franz:
Oscar Ward, Maxime Latapie, Alexandre Plesis, Stefano Nappo, Federico Ginetti, Răzvan Cacoveanu
Soliști ceardaș:
Andrada Pătrânjel, Sergiu Dan
Soliști mazurkă:
Julia Baro, Kana Yamaguchi, Marco Corcella, Egoitz Segura
Baronul:
Antonel Oprescu
Baroneasa:
Rin Okuno
Fiica baronului:
Kana Arai
Primarul:
Vicențiu Popescu
Cârciumarul:
Mircea Ioniță
Nevasta cârciumarului:
Lăcrămioara Proca
Preotul:
Florin Mihalache
Maeștrii de balet soliști:
Corina Dumitrescu
Adina Tudor
Liliana Nică
Laura Blică Toader
Maeștrii de balet ansamblu:
Alexandra Petrescu
Oana Babușka
Cu participarea Baletului Operei Naționale București
Swanilda:
Ada González
Franz:
Robert Enache
Coppelius:
Virgil Ciocoiu
Prietenele Swanildei:
Margaux Chesnais, Molly Hall, Greta Niță, Marina Gaspar, Rachel Gil, Diana Gal
Prietenii lui Franz:
Oscar Ward, Maxime Latapie, Alexandre Plesis, Stefano Nappo, Federico Ginetti, Răzvan Cacoveanu
Soliști ceardaș:
Andrada Pătrânjel, Sergiu Dan
Soliști mazurkă:
Julia Baro, Kana Yamaguchi, Marco Corcella, Egoitz Segura
Baronul:
Antonel Oprescu
Baroneasa:
Rin Okuno
Fiica baronului:
Kana Arai
Primarul:
Vicențiu Popescu
Cârciumarul:
Mircea Ioniță
Nevasta cârciumarului:
Lăcrămioara Proca
Preotul:
Florin Mihalache
Maeștrii de balet soliști:
Corina Dumitrescu
Adina Tudor
Liliana Nică
Laura Blică Toader
Maeștrii de balet ansamblu:
Alexandra Petrescu
Oana Babușka
Cu participarea Baletului Operei Naționale București
Swanilda:
Andra Ionete
Franz:
Bogdan Cănilă
Coppelius:
Valentin Stoica
Prietenele Swanildei:
Julia Baro, Kana Yamaguchi, Karen Saito, Uyu Hiromoto, Andrada Pătrânjel, Maria Gogonea
Prietenii lui Franz:
Egoitz Segura, Marco Corcella, Sergiu Dan, Alexandre Plesis, Federico Ginetti, Stefano Nappo
Soliști ceardaș:
Rachel Gil, Răzvan Cacoveanu
Soliști mazurkă:
Margaux Chesnais, Molly Hall, Oscar Ward, Maxime Latapie
Baronul:
Antonel Oprescu
Baroneasa:
Rin Okuno
Fiica baronului:
Kana Arai
Primarul:
Vicențiu Popescu
Cârciumarul:
Mircea Ioniță
Nevasta cârciumarului:
Lăcrămioara Proca
Preotul:
Florin Mihalache
Maeștrii de balet soliști:
Corina Dumitrescu
Gabriel Opincaru
Liliana Nică
Laura Blică Toader
Maeștrii de balet ansamblu:
Alexandra Petrescu
Oana Babușka
Cu participarea Baletului Operei Naționale București
Sinopsis
Actul I
Piața unui târg pitoresc polonez în pragul unei sărbători populare. Tânăra Swanilda e interesată de locuința enigmaticului Coppelius, un bătrân meșter de păpuși, la fereastra căruia zărește silueta unei fete ce pare că citește o carte. Swanilda caută să-i atragă atenția, dar misterioasa ființă din fereastră rămâne nemișcată.
Când apare logodnicul ei Franz, Swanilda se ascunde ca să-l surprindă. Observă cum fata de la fereastră, îi atrage și lui Franz atenția, care, fermecat de frumusețea ei, o privește îndelung, o salută, și lui îi pare că aceasta îi răspunde.
Swanilda iese din ascunzătoare și își ia la rost iubitul. Între timp, piața se umple de lume. Sosește și primarul alături de meșterul clopotar, anunțând sărbătoarea din ziua următoare, cu ocazia instalării unui nou clopot dăruit de baron.
Din casa misteriosului Coppelius se aud zgomote ciudate și ferestrele se iluminează puternic. Mulțimea curioasă se întreabă ce secrete magice ascunde fabricantul de păpuși. Când atmosfera revine la normal, primarul îi reamintește Swanildei că a doua zi va avea loc căsătoria ei, însă tânăra nu mai pare decisă să facă acest pas.
Gândul că Franz e vrăjit de apariția rivalei din fereastră nu-i dă pace și, nesigură pe dragostea acestuia, îi întoarce spatele. Franz se îndepărtează, iar Swanilda, părând acum indiferentă, dansează în continuare cu prietenele ei. Dansul ritualic cu spicele de grâu, care nu sună corespunzător când sunt scuturate, nu-i poate confirma Swanildei iubirea lui Franz, lăsând-o întristată.
Își face apariția un grup de tineri dintr-un sat unguresc învecinat care îi animă pe localnici cu un ceardaș, iar în cele din urmă, seara se lasă peste târg și lumea se risipește de pe uliță.
Meșterul Coppelius părăsește în sfârșit atelierul în care tot lucrase și încuie ușa, dar în învălmășeala provocată de câțiva tineri, el pierde cheia de la intrare, Swanilda fiind cea care o găsește. Curioasă și geloasă deopotrivă, se hotărăște să descopere enigma din spatele siluetei de la fereastră și se strecoară în atelier împreună cu prietenele sale. Coppelius se întoarce pe uliță căutându-și neliniștit cheia, și e urmărit din umbră de către Franz, interesat de același mister al fetei din fereastră. Văzând ușa deschisă, bătrânul aleargă înăuntru îngrijorat.
Actul al II-lea
Fetele au intrat în oarecum sinistrul atelier al lui Coppelius, pășind speriate printre umbrele create de siluete stranii. Tinerele rămân uimite la vederea manechinelor de mărime umană și explorează cu teamă, iar Swanilda este grăbită să dea ochii cu necunoscuta de la fereastră, pe care o găsește ascunsă după un scaun.
Dându-și seama că presupusa rivală nu e altceva decât o păpușă ca toate celelalte, fetele izbucnesc în râs și răvășesc atelierul, cercetând creațiile meșterului. Ating în treacăt păpușile care încep să facă mișcări mecanice și, antrenate de ritmul mișcărilor, fetele dansează pline de veselie.
Când Coppelius năvălește furios, oprind mecanismele și izgonind fetele, Swanilda rămâne ascunsă în atelier.
Între timp, și Franz îndrăznește să pătrundă în atelier, mărturisindu-i lui Coppelius că o iubește pe fata de la geam și că dorește să o cunoască. În mintea bătrânului încolțește imediat ambiția de a-l sacrifica pe tânăr pentru a-și realiza planul ocult, anume însuflețirea creației sale excepționale, păpușa ce-i poartă numele: Coppélia.
Meșterul se arată binevoitor și îi dă tânărului să bea vin în care a turnat somnifer, adormindu-l pentru a-și pune în aplicare planul. În acest timp, Swanilda ia locul păpușii de la geam. Bătrânul o aduce aproape de cel adormit și trece la pasențe magice pentru a o însufleți, prin migrarea sufletului lui Franz în trupul păpușii. Acum „păpușa” Swanilda intră în schema lui Coppelius și prinde treptat viață, ridicându-se și schițând pași de dans plini de elan și grație.
Dar „păpușa” astfel însuflețită se apropie mereu de tânărul adormit și, în ciuda eforturilor lui Coppelius de a o întrerupe, Swanilda caută să-și salveze iubitul, trezindu-l.
O dată cu zorii, se aude fanfara ce anunță începerea festivităților. Meșterul vrea să așeze „păpușa” pe scaunul ei și s-o dezactiveze, dar aceasta se mișcă neîncetat, punând în mișcare alte câteva mecanisme. Astfel, Swanilda reușește să-și trezească logodnicul. Cei doi fug împreună, aruncând manechinul la picioarele lui Coppelius, a cărui magie absurdă a fost dejucată de dragostea celor doi.
Actul al III-lea
Cei doi îndrăgostiți părăsesc casa păpușarului și povestesc prietenilor întâmplările ciudate trăite în atelier, care de fapt le-au reconfirmat iubirea.
Atmosfera se animă prin apariția baronului și a familiei acestuia, însoțiți de alaiul satului sărbătorind instalarea clopotului cel nou oferit de nobil.
În fața stăpânului locului trec tinerele perechi ce urmează să se căsătorească, iar printre ele se află și Swanilda cu Franz.
În mijlocul bucuriei și însuflețirii generale apare Coppelius, trist, ținând în brate păpușa stricată. Swanilda și Franz îi cer iertare bătrânului naiv pentru harababura consumată în atelierul său. Meșterul le acceptă scuzele și le binecuvântează dragostea.
Synopsis
1st Act
The square of a picturesque Polish fair on the eve of a popular holiday.
Young Swanilda is interested in the home of the enigmatic Coppelius, an old doll craftsman, at the window of who she sees the silhouette of a girl who seems to be reading a book. Swanilda tries to get his attention, but the mysterious creature in the window remains motionless.
When her fiancé Franz appears, Swanilda hides to surprise him. She notices how the girl at the window also attracts Franz’s attention, who enchanted by her beauty, looks at her for a long time, greets her, and it seems to him that she answers him.
Swanilda comes out of hiding and argues with her boyfriend. Meanwhile, the market is filling with people. The mayor also arrives with the master bell-ringer, announcing the next day’s celebration, on the occasion of the installation of a new bell donated by the baron.
Strange noises are heard from the house of the mysterious Coppelius and the windows are brightly lit. The curious crowd wonders what magical secrets the doll maker is hiding. When the atmosphere returns to normal the mayor reminds Swanilda that her marriage will take place the next day, but the young woman no longer seems determined to take this step.
The thought that Franz is enchanted by the appearance of her rival from the window does not give her peace and feeling insecure about his love, she turns her back on him. Franz walks away, and Swanilda, now seeming indifferent, continues to dance with her friends. The ritual dance with the ears of wheat that do not sound appropriate when shaken, cannot confirm Swanilda’s love for Franz, leaving her saddened.
A group of young people from a neighboring Hungarian village shows up and animates the locals with a csardas and in the evening they leave the fair and the people disperse from the street.
Master Coppelius finally leaves the workshop where he kept working and locks the door, but in the commotion caused by a few young people he loses the key to the entrance, Swanilda being the one who finds it. Curious and jealous alike, she decides to discover the riddle behind the silhouette at the window and sneaks into the workshop with her friends. Coppelius returns to the street anxiously searching for his key, and is pursued from the shadows by Franz, interested in the same mystery of the girl in the window. Seeing the door open, the old man runs inside worried.
2nd Act
The girls entered Coppelius’s somewhat sinister workshop, walking frightened through the shadows created by strange silhouettes. The young women are amazed at the sight of human-sized mannequins and explore in fear and Swanilda is in a hurry to meet the stranger from the window, whom she finds hidden behind a chair.
Realizing that the alleged rival is nothing more than a doll like all the others, the girls burst out laughing and rummaging through the workshop, researching the master’s creations. Reaching in pass the dolls they begin to make mechanical movements and, driven by the rhythm of the movements, the girls dance full of joy.
When Coppelius storms in stopping the mechanisms and driving the girls away, Swanilda remains hidden in the workshop.
Meanwhile, Franz also dares to enter the workshop, confessing to Coppelius that he loves the girl by the window and that he wants to meet her. In the old man’s mind immediately springs the ambition to sacrifice the young man to realize his occult plan, namely the life of his exceptional creation, the doll that bears his name: Coppélia.
The master is benevolent and gives the young man to drink some wine in which he poured sleeping pills; the young man is put to sleep and the master implements his plan. Meanwhile, Swanilda takes the doll’s place in the window. The old man brings her close to the sleeping one and moves on to magical puzzles to enliven her, by migrating Franz’s soul into the doll’s body. Now the “doll” Swanilda enters Coppelius’ scheme and gradually comes to life, getting up and sketching dance steps full of zeal and grace.
But the “doll” thus animated always approaches the sleeping young man and, despite Coppelius’ efforts to interrupt her, Swanilda seeks to save her lover, waking him up.
At dawn, the marching band announces the beginning of the festivities. The craftsman wants to put the “doll” on her chair and deactivate it, but it moves constantly, setting in motion a few other mechanisms. Thus, Swanilda manages to wake up her fiancé.
The two run away together throwing the mannequin at Coppelius’s feet, whose absurd magic was thwarted by the love of the two.
3rd Act
The two lovers leave the puppet house and tell their friends the strange events they lived through.
The atmosphere is animated by the appearance of the baron and his family, accompanied by the village procession celebrating the installation of the new bell offered by the nobleman.
The young couples who are about to get married pass in front of the owner of the place and among them are Swanilda and Franz.
In the midst of the general joy and liveliness, Coppelius appears, sad, holding the broken doll in his arms. Swanilda and Franz apologize to the naive old man for the mess he made in his workshop. The master accepts their apology and blesses their love.