Scenografa Viorica Petrovici, într-un interviu pentru LiterNet cu Ovidiu Miculescu. Creatoarea a vorbit despre spectacolele în cadrul cărora a semnat scenografia de pe scena Operei Naționale București și importanța împlinirii celor 100 de ani de la instituționalizarea primei scene lirice a țării.

La 100 de ani de la înfiinţarea Operei Naţionale din Bucureşti, atracţia pentru bilanţuri este firească. De-a lungul anilor şi cu precădere în ultimele decenii, pe cele mai importante scene ale lumii lirice au fost şi sunt aplaudaţi artişti români de recunoscută celebritate, printre aceşti meritând menţiuni speciale Nicolae Herlea, Eugenia Moldoveanu, Elena Cernei, David Ohanesian, Octavian Naghiu, Ludovic Spiess, Magda Ianculescu, Arta Florescu, Valentina Creţoiu, Emilia Petrescu, Maria Slătinaru Nistor, Viorica Cortez, Nelly Miricioiu, Angela Gheorghiu, Leontina Văduva, Alexandru Agache, Ruxandra Donose, Adina Niţescu, Ionel Voineag, Elena Moşuc, Felicia Filip, generaţii succesive de solişti care la rândul lor au ajuns la Scala din Milano, Covent Garden din Londra, Metropolitan din New York, reprezentând arta interpretativă românească. Prin ei, opera românească a devenit o voce distinctă şi de valoare în concertul internaţional, emblematică pentru viaţa noastră spirituală.

Dar despre toate acestea s-a vorbit şi scris destul de mult. O privire pornind din unghiul vizualului şi nu doar al sonorului, care ne duce automat către aspectele teatrale ale spectacolului de opera, regia şi scenografia, poate aduce în prim plan aspecte mai puţin cunoscute.

Pentru articolul complet, consultați acest link.