Distribuție
Distributie:
Maria Cantacuzino la vârsta maturității: Irina Movilă
Maria Cantacuzino tânără: Marina Fluerașu
Enescu: George Rotaru
Mihai Cantacuzino: Richard Bovnoczky
Domnul Ionescu: Emilian Mârnea
Șeitan: Alexandru Chindriș
Alice Rosetti Tescanu: Mărioara Sterian
Nellie: Valentina Boldurescu
Irene Blanc: Adriana Irimescu
Martha Bibescu/ Doamna A: Armine Vosganian
Solignee/ Margareta: Alice Cora Mihalache
Doda: Valeria Barba
Femeie în casă: Camelia Matei
Cu apariția excepțională a violonistului: Aron Cavassi
Dansează balerinii: Andreea Vălean, Andreea Caleffi, Jacob Connor, Andreea Țăruș (debut), Carlotta de Mattei, Horia Bucur, Maxime Latapie, Emanuel Ippolito, Maria Gogonea, Răzvan Cacoveanu, Cristian Gîdoi
SPONSOR: JTI
Distributie:
Maria Cantacuzino la vârsta maturității: Irina Movilă
Maria Cantacuzino tânără: Marina Fluerașu
Enescu: George Rotaru
Mihai Cantacuzino: Richard Bovnoczky
Domnul Ionescu: Emilian Mârnea
Șeitan: Alexandru Chindriș
Alice Rosetti Tescanu: Mărioara Sterian
Nellie: Valentina Boldurescu
Irene Blanc: Adriana Irimescu
Martha Bibescu/ Doamna A: Armine Vosganian
Solignee/ Margareta: Alice Cora Mihalache
Doda: Valeria Barba
Femeie în casă: Camelia Matei
Cu apariția excepțională a violonistului: Aron Cavassi
Dansează balerinii: Andreea Vălean, Andreea Caleffi, Jacob Connor, Andreea Țăruș (debut), Carlotta de Mattei, Horia Bucur, Maxime Latapie, Emanuel Ippolito, Maria Gogonea, Răzvan Cacoveanu, Cristian Gîdoi
SPONSOR: JTI
Maria Cantacuzino – George Enescu
Distributie:
Maria Cantacuzino la vârsta maturității:
Irina Movilă
Maria Cantacuzino tânără:
Marina Fluerașu
Enescu:
George Rotaru
Mihai Cantacuzino:
Richard Bovnoczky
Domnul Ionescu:
Emilian Mârnea
Șeitan:
Alexandru Chindriș
Alice Rosetti Tescanu:
Mărioara Sterian
Nellie:
Valentina Boldurescu
Irene Blanc:
Adriana Irimescu
Martha Bibescu/ Doamna A:
Armine Vosganian
Solignee/ Margareta:
Alice Cora Mihalache
Doda:
Valeria Barba
Femeie în casă:
Camelia Matei
Cu apariția excepțională a violonistului: Aron Cavassi
Dansează balerinii: Andreea Vălean, Andreea Caleffi, Jacob Connor, Molly Hall, Carlotta de Mattei, Horia Bucur, Maxime Latapie, Emanuel Ippolito, Maria Gogonea, Răzvan Cacoveanu, Cristian Gîdoi
SPONSOR: JTI
Jurnalul unei iubiri, un spectacol de teatru-dans și multimedia inspirat de povestea reală dintre compozitorul George Enescu și prințesa – Maria Cantacuzino (Maruca), pe muzică de George Enescu și avându-i în rolurile principale pe actorii: Irina Movilă, Richard Bovnoczki, Marina Fluerașu, George Rotaru, Emilian Mârnea, Marioara Sterian, Adriana Irimescu, alături de balerinii Operei Naționale București. Spectacolul este realizat prin proiectul ,,Lovitură de teatru la Operă”, un proiect care-și propune promovarea artiștilor români și a culturii române, în formule artistice variate.
Spectacolul, inspirat de jurnalul Mariei Cantacuzino – Enescu, are ca punct de plecare povestea reală de dragoste dintre compozitorul George Enescu și marea sa iubire, prințesa Maria Cantacuzino, poveste căreia regizoarea și coregrafa Andreea Tănăsescu îi dă viață prin imagini și sunete. O producție unică, la limitele posibilului, ce îmbină coregrafia performantă cu teatrul. Proiectul a fost creat printr-un program nou inițiat de către Opera Națională București, numit „Lovitură de teatru la Operă”, program dedicat artiștilor creatori români.
Sinopsis:
Structura spectacolului gravitează în jurul a şase personaje principale: Maria Cantacuzino (Maruca), George Enescu, domnul Ionescu, domnul Şeitan, Mihai Cantacuzino și Nellie (sora Marucăi). Scenele inspirate din fapte reale se derulează rapid, “cadrele” se shimbă aproape ca într-un film; textul spectacolului propune o radiografie a sufletelor acestor personalități remarcabile, care au fost mai înainte de orice – oameni. Acţiunile se înfăşoară în jurul nucleului metafizic constituit prin existenţa “D-lui Şeitan” – umbră şi alter ego, (“şeitan” fiind un cuvânt provenit din limba turcă, însemnând: drac, diavol). Dl. Șeitan ghidează, încurcă şi reduce opţiunile personajelor, forţându-le să se autoanalizeze, să se evalueze, evaluându-şi totodată propria lume. Dl. Şeitan taxează inconsistenţa şi derapajele din viaţa amoroasă – fuga de sine a Marucăi, dar și tarele lumii sociale care, urmează să se scufunde odată cu venirea comunismului. (Povestea rezumându-se la perioada de timp cuprinsă între anii 1890 și 1934).
Spectacolul este construit asemeni unei călătorii simbolice, plecând de la povestea reală: Maria Tescanu Rosetti, viitoare prințesă Cantacuzino, pleacă la Florești să-și întâlnească viitorul soț promis – pe prințul Mihai Cantacuzino, însă este trădată de propria soră care face o pasiune oarbă pentru prinț. În fața ororii și a trădării trăite, (își găsește propria soră în pat cu soțul ei) Maruca se transformă din femeia timidă și timorată într-o femeie modernă și independentă, se răzbună pe soțul ei – trăind mai departe sub același acoperiș cu soțul ei, doar de ochii lumii. Între timp își găsește refugiu în brațele altor bărbați celebri pentru care face pasiuni devastatoare. Abia după moartea lui Mihai, Maruca înțelege că libertatea pe care a tot căutat-o nu o poate găsi decât în propria ei inimă. Pe Enescu, marele compozitor l-a iubit sincer deși nu a reușit să-i fie niciodată cu adevărat loială. Elanurile de libertate ale Marucăi și umbrele ei sunt redate prin intermediul structurii coregrafice, structură creată pe muzica lui George Enescu.
„Jurnalul unei iubiri” este un omagiu adus iubirii și femeii. Își propune să reînvie anume pagini de istorie dintr-o ipostază inedită, fără a avea pretenția de a se constitui într-un documentar ci rămânând în fond doar o realizare artistică – o operă de artă și ca orice operă de artă – o interpretare subiectivă a istoriei. Mulțumesc pe această cale direcției Operei Naționale București, în special domnului Daniel Jinga, pentru reala susținere acordată în concretizarea acestui proiect de suflet” (Andreea Tănăsescu regizoarea, coregrafa spectacolului și autoarea textului).
Maria Cantacuzino – George Enescu
Distributie:
Maria Cantacuzino la vârsta maturității:
Irina Movilă
Maria Cantacuzino tânără:
Marina Fluerașu
Enescu:
George Rotaru
Mihai Cantacuzino:
Richard Bovnoczky
Domnul Ionescu:
Emilian Mârnea
Șeitan:
Alexandru Chindriș
Alice Rosetti Tescanu:
Mărioara Sterian
Nellie:
Valentina Boldurescu
Irene Blanc:
Adriana Irimescu
Martha Bibescu/ Doamna A:
Armine Vosganian
Solignee/ Margareta:
Alice Cora Mihalache
Doda:
Valeria Barba
Femeie în casă:
Camelia Matei
Cu apariția excepțională a violonistului: Aron Cavassi
Dansează balerinii: Andreea Vălean, Andreea Caleffi, Jacob Connor, Molly Hall, Carlotta de Mattei, Horia Bucur, Maxime Latapie, Emanuel Ippolito, Maria Gogonea, Răzvan Cacoveanu, Cristian Gîdoi
SPONSOR: JTI
Jurnalul unei iubiri, un spectacol de teatru-dans și multimedia inspirat de povestea reală dintre compozitorul George Enescu și prințesa – Maria Cantacuzino (Maruca), pe muzică de George Enescu și avându-i în rolurile principale pe actorii: Irina Movilă, Richard Bovnoczki, Marina Fluerașu, George Rotaru, Emilian Mârnea, Marioara Sterian, Adriana Irimescu, alături de balerinii Operei Naționale București. Spectacolul este realizat prin proiectul ,,Lovitură de teatru la Operă”, un proiect care-și propune promovarea artiștilor români și a culturii române, în formule artistice variate.
Spectacolul, inspirat de jurnalul Mariei Cantacuzino – Enescu, are ca punct de plecare povestea reală de dragoste dintre compozitorul George Enescu și marea sa iubire, prințesa Maria Cantacuzino, poveste căreia regizoarea și coregrafa Andreea Tănăsescu îi dă viață prin imagini și sunete. O producție unică, la limitele posibilului, ce îmbină coregrafia performantă cu teatrul. Proiectul a fost creat printr-un program nou inițiat de către Opera Națională București, numit „Lovitură de teatru la Operă”, program dedicat artiștilor creatori români.
Sinopsis:
Structura spectacolului gravitează în jurul a şase personaje principale: Maria Cantacuzino (Maruca), George Enescu, domnul Ionescu, domnul Şeitan, Mihai Cantacuzino și Nellie (sora Marucăi). Scenele inspirate din fapte reale se derulează rapid, “cadrele” se shimbă aproape ca într-un film; textul spectacolului propune o radiografie a sufletelor acestor personalități remarcabile, care au fost mai înainte de orice – oameni. Acţiunile se înfăşoară în jurul nucleului metafizic constituit prin existenţa “D-lui Şeitan” – umbră şi alter ego, (“şeitan” fiind un cuvânt provenit din limba turcă, însemnând: drac, diavol). Dl. Șeitan ghidează, încurcă şi reduce opţiunile personajelor, forţându-le să se autoanalizeze, să se evalueze, evaluându-şi totodată propria lume. Dl. Şeitan taxează inconsistenţa şi derapajele din viaţa amoroasă – fuga de sine a Marucăi, dar și tarele lumii sociale care, urmează să se scufunde odată cu venirea comunismului. (Povestea rezumându-se la perioada de timp cuprinsă între anii 1890 și 1934).
Spectacolul este construit asemeni unei călătorii simbolice, plecând de la povestea reală: Maria Tescanu Rosetti, viitoare prințesă Cantacuzino, pleacă la Florești să-și întâlnească viitorul soț promis – pe prințul Mihai Cantacuzino, însă este trădată de propria soră care face o pasiune oarbă pentru prinț. În fața ororii și a trădării trăite, (își găsește propria soră în pat cu soțul ei) Maruca se transformă din femeia timidă și timorată într-o femeie modernă și independentă, se răzbună pe soțul ei – trăind mai departe sub același acoperiș cu soțul ei, doar de ochii lumii. Între timp își găsește refugiu în brațele altor bărbați celebri pentru care face pasiuni devastatoare. Abia după moartea lui Mihai, Maruca înțelege că libertatea pe care a tot căutat-o nu o poate găsi decât în propria ei inimă. Pe Enescu, marele compozitor l-a iubit sincer deși nu a reușit să-i fie niciodată cu adevărat loială. Elanurile de libertate ale Marucăi și umbrele ei sunt redate prin intermediul structurii coregrafice, structură creată pe muzica lui George Enescu.
„Jurnalul unei iubiri” este un omagiu adus iubirii și femeii. Își propune să reînvie anume pagini de istorie dintr-o ipostază inedită, fără a avea pretenția de a se constitui într-un documentar ci rămânând în fond doar o realizare artistică – o operă de artă și ca orice operă de artă – o interpretare subiectivă a istoriei. Mulțumesc pe această cale direcției Operei Naționale București, în special domnului Daniel Jinga, pentru reala susținere acordată în concretizarea acestui proiect de suflet” (Andreea Tănăsescu regizoarea, coregrafa spectacolului și autoarea textului)
Maria Cantacuzino – George Enescu
Maria Cantacuzino la vârsta maturității:
Irina Movilă
Maria Cantacuzino tânără:
Marina Fluerașu
Enescu:
George Rotaru
Mihai Cantacuzino:
Richard Bovnoczki
Domnul Ionescu:
Emilian Mârnea
Șeitan:
Alexandru Chindriș
Alice Rosetti Tescanu:
Marioara Sterian
Nellie:
Valentina Boldurescu
Irene Blanc:
Adriana Irimescu
Martha Bibescu/ Doamna A:
Armine Vosganian
Solignee/ Margareta:
Alice Cora Mihalache
Doda:
Valeria Barba
Femeie în casă:
Camelia Matei
Domn 1:
Mihai Florea
Domn 2:
Ștefan Vătășoiu
Cu apariția excepțională a violonistului: Aron Cavassi
Dansează balerinii: Andreea Vălean, Andreea Caleffi, Jacob Connor, Molly Hall, Carlotta de Mattei, Horia Bucur, Maxime Latapie, Emanuel Ippolito, Maria Gogonea, Răzvan Cacoveanu, Cristian Gîdoi
Figurație specială:
Ana Mihai, Ioana Goia, Denisa Oprea, Elena- Camelia Matei, Cosmin – Gabriel Lipovanu, Alchihabi Al Amira Mariam, Petruș Niculae, Mihai Florea, Stefan Octavian Vătășoiu, Gabriel Popa, Daria Bușilă, Silvana Neda, Ștefan Doru Pătrașcu
SPONSOR:
Maria Cantacuzino – George Enescu
Maria Cantacuzino la vârsta maturității:
Irina Movilă
Maria Cantacuzino tânără:
Marina Fluerașu
Enescu:
George Rotaru
Mihai Cantacuzino:
Richard Bovnoczki
Domnul Ionescu:
Emilian Mârnea
Șeitan:
Alexandru Chindriș
Alice Rosetti Tescanu:
Marioara Sterian
Nellie:
Valentina Boldurescu
Irene Blanc:
Adriana Irimescu
Martha Bibescu/ Doamna A:
Armine Vosganian
Solignee/ Margareta:
Alice Cora Mihalache
Doda:
Valeria Barba
Femeie în casă:
Camelia Matei
Domn 1:
Mihai Florea
Domn 2:
Ștefan Vătășoiu
Cu apariția excepțională a violonistului: Aron Cavassi
Dansează balerinii: Andreea Vălean, Andreea Caleffi, Jacob Connor, Molly Hall, Carlotta de Mattei, Horia Bucur, Maxime Latapie, Emanuel Ippolito, Maria Gogonea, Răzvan Cacoveanu, Cristian Gîdoi
Figurație specială:
Ana Mihai, Ioana Goia, Denisa Oprea, Elena- Camelia Matei, Cosmin – Gabriel Lipovanu, Alchihabi Al Amira Mariam, Petruș Niculae, Mihai Florea, Stefan Octavian Vătășoiu, Gabriel Popa, Daria Bușilă, Silvana Neda, Ștefan Doru Pătrașcu
SPONSOR:
Distribuție:
Maria Cantacuzino la vârsta maturității: Irina Movilă
Maria Cantacuzino la vârsta tinereții: Marina Fluerașu
Enescu: George Rotaru
Șeitan: Armand Calotă
Mihai Cantacuzino: Constantin Dogioiu
Domnul Ionescu: Emilian Mârnea
Alice Rosetti Tescanu: Mărioara Sterian
Irene Blanc: Adelaida Zamfira
Nellie: Andrada Fuscas
Prințesa Bibescu: Armine Vosganian
Solignee/ Margareta Ionescu: Alice Cora Mihalache
Constantin Cantacuzino: Andrei Cristea
Doda: Valeria Barba
Dansează balerinii Operei Naționale București:
Andreea Vălean, Jacob Connor, Molly Hall, Uyu Hiromoto, Horia Bucur, Maxime Latapie, Maria Gogonea, Răzvan Cacoveanu, Cristian Gîdoi, Ana Mihai
Dansează:
Andreea Vălean, Andrea Caleffi, Jacob Connor, Molly Hall, Uyu Hiromoto, Horia Bucur, Maxime Latapie, Maria Gogonea, Răzvan Cacoveanu, Cristian Gîdoi, Ana Mihai