JURNALUL UNEI IUBIRI (Enescu – Maruca)

 
Pauze 1
Regie, coregrafie, text Andreea Tănăsescu
Multimedia Vali Chincișan
Scenografie Cristina Barbu
Costume Andreea Tănăsescu, Daniela Fries
Sound design Cătălin Crețu
Creație pălării Gina Ivasuc
Asistenți coregrafie Andreea Vălean, Ana Mihai
Consilieri regie Mihaela Bețiu, Irina Movilă

Distribuție

Distributie:

Maria Cantacuzino la vârsta maturității: Irina Movilă

Maria Cantacuzino tânără: Marina Fluerașu

Enescu: George Rotaru

Mihai Cantacuzino: Richard Bovnoczky

Domnul Ionescu: Emilian Mârnea

Șeitan: Alexandru Chindriș

Alice Rosetti Tescanu: Mărioara Sterian

Nellie: Valentina Boldurescu

Irene Blanc: Adriana Irimescu

Martha Bibescu/ Doamna A: Armine Vosganian

Solignee/ Margareta: Alice Cora Mihalache

Doda: Valeria Barba

Femeie în casă: Camelia Matei

Cu apariția excepțională a violonistului: Aron Cavassi

Dansează balerinii: Andreea Vălean, Andreea Caleffi, Jacob Connor, Andreea Țăruș (debut), Carlotta de Mattei, Horia Bucur, Maxime Latapie, Emanuel Ippolito, Maria Gogonea, Răzvan Cacoveanu, Cristian Gîdoi

SPONSOR: JTI

Distributie:

Maria Cantacuzino la vârsta maturității: Irina Movilă

Maria Cantacuzino tânără: Marina Fluerașu

Enescu: George Rotaru

Mihai Cantacuzino: Richard Bovnoczky

Domnul Ionescu: Emilian Mârnea

Șeitan: Alexandru Chindriș

Alice Rosetti Tescanu: Mărioara Sterian

Nellie: Valentina Boldurescu

Irene Blanc: Adriana Irimescu

Martha Bibescu/ Doamna A: Armine Vosganian

Solignee/ Margareta: Alice Cora Mihalache

Doda: Valeria Barba

Femeie în casă: Camelia Matei

Cu apariția excepțională a violonistului: Aron Cavassi

Dansează balerinii: Andreea Vălean, Andreea Caleffi, Jacob Connor, Andreea Țăruș (debut), Carlotta de Mattei, Horia Bucur, Maxime Latapie, Emanuel Ippolito, Maria Gogonea, Răzvan Cacoveanu, Cristian Gîdoi

SPONSOR: JTI

Maria Cantacuzino – George Enescu

Distributie:

Maria Cantacuzino la vârsta maturității:
Irina Movilă

Maria Cantacuzino tânără:
Marina Fluerașu

Enescu:
George Rotaru

Mihai Cantacuzino:
Richard Bovnoczky

Domnul Ionescu:
Emilian Mârnea

Șeitan:
Alexandru Chindriș

Alice Rosetti Tescanu:
Mărioara Sterian

Nellie:
Valentina Boldurescu

Irene Blanc:
Adriana Irimescu

Martha Bibescu/ Doamna A:
Armine Vosganian

Solignee/ Margareta:
Alice Cora Mihalache

Doda:
Valeria Barba

Femeie în casă:
Camelia Matei

Cu apariția excepțională a violonistului: Aron Cavassi

Dansează balerinii: Andreea Vălean, Andreea Caleffi, Jacob Connor, Molly Hall, Carlotta de Mattei, Horia Bucur, Maxime Latapie, Emanuel Ippolito, Maria Gogonea, Răzvan Cacoveanu, Cristian Gîdoi

SPONSOR: JTI

Jurnalul unei iubiri, un spectacol de teatru-dans și multimedia inspirat de povestea reală dintre compozitorul George Enescu și prințesa – Maria Cantacuzino (Maruca), pe muzică de George Enescu și avându-i în rolurile principale pe actorii: Irina Movilă, Richard Bovnoczki, Marina Fluerașu, George Rotaru, Emilian Mârnea, Marioara Sterian, Adriana Irimescu, alături de balerinii Operei Naționale București. Spectacolul este realizat prin proiectul ,,Lovitură de teatru la Operă”, un proiect care-și propune promovarea artiștilor români și a culturii române, în formule artistice variate.

Spectacolul, inspirat de jurnalul Mariei Cantacuzino – Enescu, are ca punct de plecare povestea reală de dragoste dintre compozitorul George Enescu și marea sa iubire, prințesa Maria Cantacuzino, poveste căreia regizoarea și coregrafa Andreea Tănăsescu îi dă viață prin imagini și sunete. O producție unică, la limitele posibilului, ce îmbină coregrafia performantă cu teatrul. Proiectul a fost creat printr-un program nou inițiat de către Opera Națională București, numit „Lovitură de teatru la Operă”, program dedicat artiștilor creatori români.

Sinopsis:

Structura spectacolului gravitează în jurul a şase personaje principale: Maria Cantacuzino (Maruca), George Enescu, domnul Ionescu, domnul Şeitan, Mihai Cantacuzino și Nellie (sora Marucăi). Scenele inspirate din fapte reale se derulează rapid, “cadrele” se shimbă aproape ca într-un film; textul spectacolului propune o radiografie a sufletelor acestor personalități remarcabile, care au fost mai înainte de orice – oameni. Acţiunile se înfăşoară în jurul nucleului metafizic constituit prin existenţa “D-lui Şeitan” – umbră şi alter ego, (“şeitan” fiind un cuvânt provenit din limba turcă, însemnând: drac, diavol). Dl. Șeitan ghidează, încurcă şi reduce opţiunile personajelor, forţându-le să se autoanalizeze, să se evalueze, evaluându-şi totodată propria lume. Dl. Şeitan taxează inconsistenţa şi derapajele din viaţa amoroasă – fuga de sine a Marucăi, dar și tarele lumii sociale care, urmează să se scufunde odată cu venirea comunismului. (Povestea rezumându-se la perioada de timp cuprinsă între anii 1890 și 1934).
Spectacolul este construit asemeni unei călătorii simbolice, plecând de la povestea reală: Maria Tescanu Rosetti, viitoare prințesă Cantacuzino, pleacă la Florești să-și întâlnească viitorul soț promis – pe prințul Mihai Cantacuzino, însă este trădată de propria soră care face o pasiune oarbă pentru prinț. În fața ororii și a trădării trăite, (își găsește propria soră în pat cu soțul ei) Maruca se transformă din femeia timidă și timorată într-o femeie modernă și independentă, se răzbună pe soțul ei – trăind mai departe sub același acoperiș cu soțul ei, doar de ochii lumii. Între timp își găsește refugiu în brațele altor bărbați celebri pentru care face pasiuni devastatoare. Abia după moartea lui Mihai, Maruca înțelege că libertatea pe care a tot căutat-o nu o poate găsi decât în propria ei inimă. Pe Enescu, marele compozitor l-a iubit sincer deși nu a reușit să-i fie niciodată cu adevărat loială. Elanurile de libertate ale Marucăi și umbrele ei sunt redate prin intermediul structurii coregrafice, structură creată pe muzica lui George Enescu.

„Jurnalul unei iubiri” este un omagiu adus iubirii și femeii. Își propune să reînvie anume pagini de istorie dintr-o ipostază inedită, fără a avea pretenția de a se constitui într-un documentar ci rămânând în fond doar o realizare artistică – o operă de artă și ca orice operă de artă – o interpretare subiectivă a istoriei. Mulțumesc pe această cale direcției Operei Naționale București, în special domnului Daniel Jinga, pentru reala susținere acordată în concretizarea acestui proiect de suflet” (Andreea Tănăsescu regizoarea, coregrafa spectacolului și autoarea textului).

Maria Cantacuzino – George Enescu

Distributie:

Maria Cantacuzino la vârsta maturității:
Irina Movilă

Maria Cantacuzino tânără:
Marina Fluerașu

Enescu:
George Rotaru

Mihai Cantacuzino:
Richard Bovnoczky

Domnul Ionescu:
Emilian Mârnea

Șeitan:
Alexandru Chindriș

Alice Rosetti Tescanu:
Mărioara Sterian

Nellie:
Valentina Boldurescu

Irene Blanc:
Adriana Irimescu

Martha Bibescu/ Doamna A:
Armine Vosganian

Solignee/ Margareta:
Alice Cora Mihalache

Doda:
Valeria Barba

Femeie în casă:
Camelia Matei

Cu apariția excepțională a violonistului: Aron Cavassi

Dansează balerinii: Andreea Vălean, Andreea Caleffi, Jacob Connor, Molly Hall, Carlotta de Mattei, Horia Bucur, Maxime Latapie, Emanuel Ippolito, Maria Gogonea, Răzvan Cacoveanu, Cristian Gîdoi

SPONSOR: JTI

Jurnalul unei iubiri, un spectacol de teatru-dans și multimedia inspirat de povestea reală dintre compozitorul George Enescu și prințesa – Maria Cantacuzino (Maruca), pe muzică de George Enescu și avându-i în rolurile principale pe actorii: Irina Movilă, Richard Bovnoczki, Marina Fluerașu, George Rotaru, Emilian Mârnea, Marioara Sterian, Adriana Irimescu, alături de balerinii Operei Naționale București. Spectacolul este realizat prin proiectul ,,Lovitură de teatru la Operă”, un proiect care-și propune promovarea artiștilor români și a culturii române, în formule artistice variate.

Spectacolul, inspirat de jurnalul Mariei Cantacuzino – Enescu, are ca punct de plecare povestea reală de dragoste dintre compozitorul George Enescu și marea sa iubire, prințesa Maria Cantacuzino, poveste căreia regizoarea și coregrafa Andreea Tănăsescu îi dă viață prin imagini și sunete. O producție unică, la limitele posibilului, ce îmbină coregrafia performantă cu teatrul. Proiectul a fost creat printr-un program nou inițiat de către Opera Națională București, numit „Lovitură de teatru la Operă”, program dedicat artiștilor creatori români.

Sinopsis:

Structura spectacolului gravitează în jurul a şase personaje principale: Maria Cantacuzino (Maruca), George Enescu, domnul Ionescu, domnul Şeitan, Mihai Cantacuzino și Nellie (sora Marucăi). Scenele inspirate din fapte reale se derulează rapid, “cadrele” se shimbă aproape ca într-un film; textul spectacolului propune o radiografie a sufletelor acestor personalități remarcabile, care au fost mai înainte de orice – oameni. Acţiunile se înfăşoară în jurul nucleului metafizic constituit prin existenţa “D-lui Şeitan” – umbră şi alter ego, (“şeitan” fiind un cuvânt provenit din limba turcă, însemnând: drac, diavol). Dl. Șeitan ghidează, încurcă şi reduce opţiunile personajelor, forţându-le să se autoanalizeze, să se evalueze, evaluându-şi totodată propria lume. Dl. Şeitan taxează inconsistenţa şi derapajele din viaţa amoroasă – fuga de sine a Marucăi, dar și tarele lumii sociale care, urmează să se scufunde odată cu venirea comunismului. (Povestea rezumându-se la perioada de timp cuprinsă între anii 1890 și 1934).
Spectacolul este construit asemeni unei călătorii simbolice, plecând de la povestea reală: Maria Tescanu Rosetti, viitoare prințesă Cantacuzino, pleacă la Florești să-și întâlnească viitorul soț promis – pe prințul Mihai Cantacuzino, însă este trădată de propria soră care face o pasiune oarbă pentru prinț. În fața ororii și a trădării trăite, (își găsește propria soră în pat cu soțul ei) Maruca se transformă din femeia timidă și timorată într-o femeie modernă și independentă, se răzbună pe soțul ei – trăind mai departe sub același acoperiș cu soțul ei, doar de ochii lumii. Între timp își găsește refugiu în brațele altor bărbați celebri pentru care face pasiuni devastatoare. Abia după moartea lui Mihai, Maruca înțelege că libertatea pe care a tot căutat-o nu o poate găsi decât în propria ei inimă. Pe Enescu, marele compozitor l-a iubit sincer deși nu a reușit să-i fie niciodată cu adevărat loială. Elanurile de libertate ale Marucăi și umbrele ei sunt redate prin intermediul structurii coregrafice, structură creată pe muzica lui George Enescu.

„Jurnalul unei iubiri” este un omagiu adus iubirii și femeii. Își propune să reînvie anume pagini de istorie dintr-o ipostază inedită, fără a avea pretenția de a se constitui într-un documentar ci rămânând în fond doar o realizare artistică – o operă de artă și ca orice operă de artă – o interpretare subiectivă a istoriei. Mulțumesc pe această cale direcției Operei Naționale București, în special domnului Daniel Jinga, pentru reala susținere acordată în concretizarea acestui proiect de suflet” (Andreea Tănăsescu regizoarea, coregrafa spectacolului și autoarea textului)

Maria Cantacuzino – George Enescu

Maria Cantacuzino la vârsta maturității:
Irina Movilă

Maria Cantacuzino tânără:
Marina Fluerașu

Enescu:
George Rotaru

Mihai Cantacuzino:
Richard Bovnoczki

Domnul Ionescu:
Emilian Mârnea

Șeitan:
Alexandru Chindriș

Alice Rosetti Tescanu:
Marioara Sterian

Nellie:
Valentina Boldurescu

Irene Blanc:
Adriana Irimescu

Martha Bibescu/ Doamna A:
Armine Vosganian

Solignee/ Margareta:
Alice Cora Mihalache

Doda:
Valeria Barba

Femeie în casă:
Camelia Matei

Domn 1:
Mihai Florea

Domn 2:
Ștefan Vătășoiu

Cu apariția excepțională a violonistului: Aron Cavassi

Dansează balerinii: Andreea Vălean, Andreea Caleffi, Jacob Connor, Molly Hall, Carlotta de Mattei, Horia Bucur, Maxime Latapie, Emanuel Ippolito, Maria Gogonea, Răzvan Cacoveanu, Cristian Gîdoi

Figurație specială:
Ana Mihai, Ioana Goia, Denisa Oprea, Elena- Camelia Matei, Cosmin – Gabriel Lipovanu, Alchihabi Al Amira Mariam, Petruș Niculae, Mihai Florea, Stefan Octavian Vătășoiu, Gabriel Popa, Daria Bușilă, Silvana Neda, Ștefan Doru Pătrașcu

SPONSOR:

Maria Cantacuzino – George Enescu

Maria Cantacuzino la vârsta maturității:
Irina Movilă

Maria Cantacuzino tânără:
Marina Fluerașu

Enescu:
George Rotaru

Mihai Cantacuzino:
Richard Bovnoczki

Domnul Ionescu:
Emilian Mârnea

Șeitan:
Alexandru Chindriș

Alice Rosetti Tescanu:
Marioara Sterian

Nellie:
Valentina Boldurescu

Irene Blanc:
Adriana Irimescu

Martha Bibescu/ Doamna A:
Armine Vosganian

Solignee/ Margareta:
Alice Cora Mihalache

Doda:
Valeria Barba

Femeie în casă:
Camelia Matei

Domn 1:
Mihai Florea

Domn 2:
Ștefan Vătășoiu

Cu apariția excepțională a violonistului: Aron Cavassi

Dansează balerinii: Andreea Vălean, Andreea Caleffi, Jacob Connor, Molly Hall, Carlotta de Mattei, Horia Bucur, Maxime Latapie, Emanuel Ippolito, Maria Gogonea, Răzvan Cacoveanu, Cristian Gîdoi

Figurație specială:
Ana Mihai, Ioana Goia, Denisa Oprea, Elena- Camelia Matei, Cosmin – Gabriel Lipovanu, Alchihabi Al Amira Mariam, Petruș Niculae, Mihai Florea, Stefan Octavian Vătășoiu, Gabriel Popa, Daria Bușilă, Silvana Neda, Ștefan Doru Pătrașcu

SPONSOR: 

Distribuție:

Maria Cantacuzino la vârsta maturității: Irina Movilă
Maria Cantacuzino la vârsta tinereții: Marina Fluerașu
Enescu: George Rotaru
Șeitan: Armand Calotă
Mihai Cantacuzino: Constantin Dogioiu
Domnul Ionescu:  Emilian Mârnea
Alice Rosetti Tescanu: Mărioara Sterian
Irene Blanc: Adelaida Zamfira
Nellie: Andrada Fuscas
Prințesa Bibescu: Armine Vosganian
Solignee/ Margareta Ionescu: Alice Cora Mihalache
Constantin Cantacuzino: Andrei Cristea
Doda: Valeria Barba

Dansează balerinii Operei Naționale București:
Andreea Vălean, Jacob Connor, Molly Hall, Uyu Hiromoto, Horia Bucur, Maxime Latapie, Maria Gogonea, Răzvan Cacoveanu, Cristian Gîdoi, Ana Mihai

PREMIERĂ DE TEATRU – DANS CONTEMPORAN 
Distribuție:
Maruca la vârsta maturității: Irina Movilă
Șeitan: Armand Calotă
Alice Rosetti Tescanu: Marioara Sterian
Maruca tânără: Marina Fluerașu 
George Enescu: George Rotaru
Mihai Cantacuzino: Kostas Mincu
Martha Bibescu/doamna A: Armine Vosganian
Irene Blanc: Adelaida Zamfira
Nellie: Andrada Fuscaș
Babaia: Raluca Petra
Margareta/ Solignee: Alice Cora Mihalache
Domnul A: Andrei Cristea
Constantin: Ștefan Radu
Alice Cantacuzino: Simona Pustianu
Doda: Valeria Barba

Dansează:
Andreea Vălean, Andrea Caleffi, Jacob Connor, Molly Hall, Uyu Hiromoto, Horia Bucur, Maxime Latapie, Maria Gogonea, Răzvan Cacoveanu, Cristian Gîdoi, Ana Mihai